• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

اجرای طرح مدارس دوستدار طبیعت در مدارس استان

  • کد خبر : 37762
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
اجرای طرح مدارس دوستدار طبیعت در مدارس استان
فارس_ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از اجرای طرح مدارس دوستدار طبیعت در مدارس استان خبر داد.

گیتی آنلاین_ با هدف تعلیم مهارت‌های دوستی با طبیعت طرح مدارس دوستدار طبیعت در مدارس شهرستان اقلید به اجرا گذاشته شد.

حجت اله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: فرهنگ سازی و جلب مشارکت تمامی گروه‌های سنی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و شهرستان اقلید، ادارات حفاظت و محیط زیست، آبفا، شهرداری و تشکل های دوستدار طبیعت اقلید در ۱۶ مدرسه داوطلب این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: طرح استانی مدارس دوستدار طبیعت استان فارس با هدف تعلیم مهارتهای دوستی با طبیعت و به صورت نمادین در دبستان غدیر این شهرستان برگزار شد.

مرادی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی به عنوان معارف عمومی و همچنین فرهنگ سازی و جلب مشارکت تمامی گروه‌های سنی لازم است نسل آینده اهمیت منابع طبیعی را فراگیرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: در این راستا دانش آموزان با کاشت انواع بذور در محوطه مدرسه علاوه بر زیبا سازی فضای مدرسه در اجرای این طرح همکاری کردند.

سید کاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با حضور در مراسم اجرای این طرح با تأکید بر مشارکت دانش آموزان در اجرای اینگونه طرح ها اظهار داشت: با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان علاوه بر توجه بیش از پیش به منابع طبیعی حس مسئولیت پذیری و مشارکت جویی نیز در بین این قشر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است: افتتاح غرفه های منابع طبیعی و آبخیزداری، آب، بازیافت زباله و نمایشگاه کتاب، رونمایی از تندیس طرح، نقاشی همگانی، اجرای همخوانی سرود و دکلمه خوانی از جمله دیگر برنامه های جانبی حاشیه این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=37762

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.