• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

گزارش تصویری از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح رعد ۸ در “سیستان و بلوچستان” پیام تسلیت فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت والده مکرمه رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت تعلل نکنید فراهم شدن زمینه تبلیغات تلویزیونی برای داوطلبان/ برخورد جدی با تخلفات انتخاباتی مراجعه ۴ هزار و ۲۷۳ بیمار در ایام تعطیلات نوروز به اورژانس بیمارستان دیلم دومین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات برگزار شد کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود/آماده باش کامل مراکز درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی خلاقیت در بازی و هنر امری جمعی است/ اکنون در حال زندگی در اسطوره‌های علمی هستیم که اکثرا غلط هستند کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی پایان مرداد ماه؛ آخرین مهلت شرکت در قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای راهبری گزارش کار داد سرپرست حوزه استاندار فارس منصوب شد

2
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان:

اخبار و مراجع خبری بر بازار سرمایه بسیار اثرگذار است

  • کد خبر : 39334
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
اخبار و مراجع خبری بر بازار سرمایه بسیار اثرگذار است
نشست خبری _ مطبوعاتی علی محمدی مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با اصحاب رسانه طی سلسله نشست سه شنبه های خبری در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد.

علی محمدی در آغاز کلام به تلاش و زحمات اصحاب رسانه و تأثیرگذاری آنها در پیشرفت و توسعه جامعه گریزی اجمالی زد و بیان داشت: نقش رسانه در بهبود کسب و کار و توسعه لرستان بسیار تاثیرگذار است بنابراین ضرورت دارد رسانه در حوزه کسب و کار ورود پیدا کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه سرعت انتشار اخبار بد، ۱۰ برابر اخبار خوب است، تاکید کرد: در بازار سرمایه سرعت انتشار اخبار منفی بسیار بالاست و با یک خبر منفی قیمت برخی از سهام به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

وی با ورود به مبحث مهم سهام عدالت، خاطرنشان ساخت: در خصوص ثبت‌نامی‌های جدید سهام عدالت باید گفت ثبت‌نام صرفا برای نهادهای حمایتی و ایثارگران است که از سال ۸۸ تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند؛ سهام عدالت برای سایر اقشار ابلاغ نشده و به محض ابلاغ از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی، روابط عمومی این اداره کل و اصحاب رسانه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

علی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب حساب ویژه پیشرفت و عدالت به استان های کشور اختصاص یافته که با توجه به اولویت وزارت اقتصاد در راستای سیاست های کلان دولت، ۵۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ در سطح ملی بوده که از این محل منابعی اختصاص یافته جهت توزیع بین هشت نهاد حمایتی و ۵۰ درصد نیز در سطح استانی توزیع می شود.

وی گفت: در این راستا ۱۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی استان اختصاص داده شده که نرخ سود آن چهار درصد و برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ یک نوع تسهیلات تکلیفی است، اذعان داشت: سهم لرستان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود که برای همه استان ها رقم ثابتی است؛ میبایست تا به حال ۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال طرح در حوزه های مختلف برای پرداخت معرفی می شد که تاکنون یکهزار و ۱۰۰ طرح با ۱۵ هزار میلیارد ریال معرفی شده و ۲ هزار میلیارد ریال طرح، عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده، خاطرنشان کرد: برخی واگذاری‌ها طی سال‌های گذشته در استان به خوبی انجام نشده که برخی‌ها منتج به ابطال شده و برخی‌ها متاسفانه بیشتر سرمایه‌بر بوده‌اند.

علی محمدی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی استان ۳۰ درصد منابع را تسهیلات پرداخت می‌کنند، شفاف بیان داشت: بانک‌های خصوصی استان ۳۰ درصد منابع را تسهیلات پرداخت می‌کنند این در حالی است که بر اساس سیاست‌های بانکی این میزان پرداخت تسهیلات باید ۵۰ درصد باشد که در این زمینه متاسفانه نظارت بانک مرکزی را نمی‌بینیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان در خاتمه بیان داشت: نسبت منابع و مصارف بانک‌های استان ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، به نحوی‌که سال گذشته حدود ۷۵ درصد بود و امسال این نسبت تا ۸۷ درصد افزایش داشته است.

خبرنگار : علی نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39334

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.