• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

سیمان مازندران،تولید سبز با کیفیت برتر و توسعه پایدار در محیط سالم و ایمن ۲۳هزار واحد در خراسان رضوی باز آفرینی و به بهره‌برداری رسید/ خراسان رضوی رتبه دوم در تولید مسکن در بخش بافت فرسوده را دارد بهره برداری از مرکز نفس در مرکز بهداشت شهرستان ارسنجان برگزاری جلسه شورای امور عشایری شهرستان زاهدان رییس هلال احمر شهرستان لنگرود در تجلیل از خبرنگاران؛خبرنگاران وجدان بیدار، سفیران آگاهی و بصیرت هستند و وجود آنها در جامعه موجب رشد،توسعه و پیشرفت می شود ضرورت ایجاد صنایع فرآوری چای ترش در دلگان حضور قهرمان ارزنده خوزستان در بین برترین های لیگ برتر پومسه آقایان در پایان هفته دوم بیانیه سپاه فجر فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس «کیهان حشرات» نمایش داده می‌شود عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان آغاز شد تعلل در ساخت بیمارستان عنبرآباد منجر به تشکیل پرونده در عدلیه شد خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان

2

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان دقیقا کجاست؟؟!!!

  • کد خبر : 47615
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۹
اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان دقیقا کجاست؟؟!!!
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در ۱۴ فروردین در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت که  از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی، بیش از دو میلیون نفر از اماکن و جاذبه های گردشگری، دیدنی و تاریخی استان بازدید کرده اند.

به گزارش گیتی آنلاین ، اما  چند روز اخیر در خبرگزاری فرهیختگان آماری از ۳۰ محوطه پر بازدید فرهنگی کشور منتشر گردید که نامی از هیچ یک از بناهای استان کردستان در آن به چشم نمی خورد. پس از آن نیز در خبرگزاری تسنیم به نقل از ریس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ده استان که بیشترین آمار اقامت در آنها وجود داشت معرفی و باز هم کردستان نامی در میان ۱۰ استان اول کشور نداشت، با این وجود مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست خبری ۲۸ فروردین، با قاطعیت از بازدید چند میلیونی گردشگران از آثار استان آمار می دهد.

حال سوال اصلی این است، با وجود آمار جناب مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان کردستان دقیقا در کجای آمار ارائه شده قرار دارد؟؟؟!!!
و سوال دیگر در این خصوص این است، سهم بازدید گردشگران از آثار فرهنگی و تاریخی و موزه ای استان که مرتبط با راندمان کارکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است، چقدر بوده است؟ وقتی سومین استان پرجاذبه کشور حتی در آمار ده استان اول کشور بازدید از جاذبه نیست و هیچ کدام از آثار استان در میان آمار سی اثر پر بازدید کشور به چشم نمیخورد، مسلما شک استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمام مردم استان به این آمارها و درخواست راستگویی از مدیرکل میراث فرهنگی در یک استان فرهنگی که دروغ در آن امری بسیار مذموم می‌باشد، کاملا به حق است.

همانگونه که والی محترم کردستان در چندین مصاحبه به ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص و ویژه استان اشاره نموده اند که جذابیت بالایی را برای حضور گردشگران در استان ایجاد کرده است. تلاشهای بسیاری در استان جهت ایجاد زیر ساخت‌های مناسب از راه آهن و فرودگاه گرفته تا پای کار بودن تمام دستگاهها و مردم همه و همه از عوامل اصلی این حضور گردشگران می باشد.

همانگونه که حضرت آیت الله خامنه ای، استان کردستان را یک استان فرهنگی معرفی فرموده اند، انتظار می رود توجه شایسته به گردشگری فرهنگی، از اولویت بالایی در استان برخوردار باشد.

و در این مسیر، راه اندازی موزه های محتوایی و ساماندهی و احیای اماکن فرهنگی-تاریخی، بومگردی ها و اقامتگاهها و هتل بوتیک های واقع در بناهای فرهنگی-تاریخی-یادمانی و مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده آنها از مهمترین زیرساخت های گسترش گردشگری فرهنگی هستند.
لذا در این راستا، راه اندازی سیستم ثبت بازدید و بلیط آنلاین توسط وزارت میراث فرهنگی در موزه ها و آثار تاریخی و فرهنگی برای جلوگیری از آمارسازی های غیر واقعی در اداره کل استانها و ارائه آمار مستند تطبیقی توسط این وزارتخانه، کمک بزرگی به شفاف سازی آمارهای اداره کل استانها بود، که از چند سال گذشته انجام گرفته است.
شاید بر اساس تجربه های پیشین است که وقتی اسماعیل زارعی کوشا والی محترم از گردشگران نوروزی استان کردستان به عنوان سومین استان جاذب گردشگران و بازدید چند میلیونی گردشگران از آثار استان آمار ارائه می کنند، تاکید می نمایند که آمار را بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه نموده اند.
چرا که در میان آمارهای ارایه شده کشوری نامی از استان کردستان و آثار ارزشمند آن به چشم نمی خورد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47615

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.