• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

«تجارت» همچنان در اوج پاسخگویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پرسش های مردمی در سامانه «سامد»  اتمام اسکلت یک هزار و ۴۰۹ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی برگزاری نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در آستانه برگزاری مجمع عمومی شستا اعلام کرد: شستا در مسیر تحول و آینده‌سازی/ رشد ۵۹ درصدی سود شستا «سرفصل» با یادکردی از نصرت‌الله نویدی منتشر شد/ عرضه رایگان شماره سوم کتاب آواژ در سایت نشر آواژ نگارخانه بهارک «رو به سوی زندگی» می‌کند/ برپایی دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی مونا نیکومنش در نگارخانه بهارک  تسهیل دسترسی کودکان کم شنوا و ناشنوا با راه اندازی مراکز تشخیصی و خدمات توانبخشی تسهیلات مسکن روستایی به بیش از ۱۰ هزار متقاضی پرداخت شد میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهرستان عسلویه برپا شد  توسعه زیرساخت‌های اربعین، شرط تحقق شعار کرامت، امنیت و سلامت زائران بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت

3
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد:

ارائه بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی در زمینه دیابت و فشارخون

  • کد خبر : 41876
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
ارائه بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی در زمینه دیابت و فشارخون
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ارائه بیش از 40 طرح تحقیقاتی در زمینه دیابت و فشارخون با رویکرد پویش ملی سلامت خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر یونس پناهی، در گفت و گو با شبکه خبر درخصوص بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، گفت: در راستای اجرای پویش های ملی سلامت و با رویکرد ارائه پژوهش های کاربردی، بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی در زمینه دیابت و فشارخون در اختیار نیماد قرار گرفت که این پژوهش ها به مراکز تحقیقاتی ارسال خواهد شد تا در زمینه پیشگیری از بروز و کنترل عوارض این دو بیماری اقدامات پژوهشی آغاز شود.

وی افزود: برای اولین بار از پایان نامه های کاربردی در نیماد حمایت می کنیم. همچنین، مبالغ حمایتی از طرح های تحقیقاتی فرهیختگان را نیز به ۸۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مصوب شده است پایان نامه هایی که مسائل و مشکلات حوزه سلامت را رفع می کنند در سال آینده در جشنواره رازی مورد تقدیر گیرند.

وی گفت: در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، ۵ کمیته از جمله کمیته علوم پایه، کمیته علوم بالینی، کمیته تحقیقات دانشجویی، کمیته فناوری و کمیته ارتقا و سلامت تحقیقات حوزه سلامت، فعالیت خواهند داشت.

دکتر پناهی یاد آور شد: در دو سال اخیر عمده تحقیقات حوزه سلامت را به سمت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر سوق داده ایم، چراکه بیماری های غیرواگیر یکی از تهدیدات حوزه سلامت تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41876

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.