• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

ارزیابی خسارت حضور خرس قهوه‌ای در باغ‌های شهرستان مرودشت

  • کد خبر : 25307
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
ارزیابی خسارت حضور خرس قهوه‌ای در باغ‌های شهرستان مرودشت
فارس_ رئیس اداره حفاظت محیط زبست شهرستان مرودشت گفت: کارشناسان محیط زیست این شهرستان برای ارزیابی خسارت ناشی از حضور خرس قهوه ای در باغ‌های منطقه شکارممنوع کوه خرسی بازدیدهایی میدانی انجام دادند.

گیتی آنلاین_ یوسف حسنی با بیان اینکه گزارش‌هایی از باغداران مبنی برآسیب حیات وحش به درختان باغی دریافت شده است افزود: به صورت میدانی از باغات روستای حاجی آباد و دشتک بازدید به عمل آمد و خسارت های وارد شده به این باغات ارزیابی گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زبست شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: با توجه به فصل گرما و نیاز تامین آب وغذا تعدادی از خرسهای قهوه ای از ارتفاعات به سمت باغات و مزارع روستاها حرکت کرده و در اثر استفاده از محصولات باغی باعث خسارت به تعدادی از باغات شده‌اند که با حضورمالکین این خسارت ها ارزیابی شد.

حسنی با اشاره به اینکه این خسارت ها از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران می شود اضافه کرد: گونه خرس قهوه ای از گونه های شاخص و تحت حمایت می باشد که نیاز به حفاظت مشارکتی بیشتری دارد ، خواست ما از باغداران و کشاورزان این است که در صورت بروز چنین حوادثی از وارد شدن آسیب به خرس ها بپرهیزند و موارد را به اداره حفاظت محیط زیست مرودشت اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه گونه خرس قهوه ای در معرض خطر انقراض قرار دارد از خویشتنداری کشاورزان و باغداران در برخورد رافت امیز با گونه های حیات وحش قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ روستاهای حاجی آباد ودشتک به عنوان کانون حضور خرس قهوه ای در شهرستان مرودشت شناخته شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=25307

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.