• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

اعلام آمادگی رییس سازمان ملی بهره وری ایران برای استفاده از تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور

  • کد خبر : 33704
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۴۸
اعلام آمادگی رییس سازمان ملی بهره وری ایران برای استفاده از تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور
فارس_ در راستای همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در حوزه بهره‌وری، نشست هم اندیشی به منظور تبادل تجربیات موفق و ارائه دستاوردهای مجموعه سلامت فارس در این حوزه با حضور رییس سازمان ملی بهره‌ وری ایران برگزار شد.

گیتی آنلاین_ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست هم اندیشی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه، مبدا همه تحولات جامعه است، گفت: ایده ها و طرح های عظیم ملی، از همین دانشگاه ها و مراکز علمی آغاز می شود و نیاز است با نگاه ویژه تری دنبال شود.

دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر اینکه پژوهش ها باید کاربری و به نفع مردم باشد، افزود: مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ریزگردها، رفع مشکلات تغذیه ای، کاهش حوادث و سوانح رانندگی، با تقویت زیرساخت ها انجام می شود و این امر مشارکت فرابخشی و همراهی مسوولان تمامی سازمان ها را می طلبد.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با پیشینه دیرینه در علم پزشکی و وجود اساتید و صاحبنظران مجرب، دستاوردها و اقدامات تاثیرگذاری به دست آورده که برخی از آن در سطح ملی در حال الگو برداری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمادگی مجموعه سلامت فارس برای ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت و ارائه طرح ها، پژوهش ها و تجارب موفق خود به سازمان بهره وری ایران؛ بر توسعه رویکرد بهره‌وری در دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌ های مختلف اعم از بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش تاکید کرد.

او افزود: برای رسیدن به اهداف عالیه نظام سلامت، لازم است منافع عمومی کشور بر تصمیم‌ های مقطعی و منطقه ‌ای ارجحیت داشته باشد.

دکتر سید وحید حسینی ادامه داد: بسیاری از شاخص ‌های کارایی و اثربخشی اقدامات دانشگاه، نیازمند همکاری و حمایت مراجع بالادستی و سایر دستگاه‌ های اجرایی است.

دعوت از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مشارکت در تدوین و اجرای برنامه های کشوری بهره وری سلامت

رییس سازمان بهره وری ایران نیز در این نشست با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتقای سطح ارایه خدمات سلامت گفت: از تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه سلامت برای توسعه آن در سطح ملی استفاده می شود.

دکتر «میرسامان پیشوایی» اظهار کرد: طبق گزارش های جهانی، ایران در تولید علم، رتبه پانزدهم در دنیا را به خود اختصاص داده است و در زمینه ارایه ایده به ثروت ملی در رتبه شصت و دوم دنیا قرار دارد.

او با اعلام آمادگی همکاری سازمان بهره وری ایران با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ترویج، الگو نمایی و انعکاس تجارب، نشان ملی بهره وری و پایش شاخص ها افزود: امیدواریم در کنار هم با همکاری و همراهی و استفاده از ظرفیت ها و دستاورها و تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گام های مطلوبی برای ارتقای سلامت برداریم.

او با دعوت از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مشارکت در تدوین و اجرای برنامه های کشوری بهره وری سلامت که با مشارکت سازمان ملی بهره وری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به حجم قابل توجه بودجه و نیروی انسانی بخش سلامت در بودجه کل کشور، هرگونه اقدام اصلاحی در این حوزه می تواند منجر به ارتقای بهره وری و رشد در سطح کشور و منطقه شود.

«احمدعلی افکاری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این نشست دلیل انتخاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دستگاه منتخب برای برگزاری این نشست هم اندیشی را سابقه درخشان این دانشگاه در کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در جشنواره شهید رجایی و فعالیت ‌های قابل توجه در حوزه بهره‌وری به عنوان قطب پزشکی منطقه عنوان کرد.

دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست هم اندیشی بود که ضمن تبیین روند طراحی، توسعه و پیاده سازی سامانه جامع CIS در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قابلیت های اجرایی این نرم افزار و زیر سیستم های یکپارچه متصل به آن از جمله شبکه آزمایشگاه ها، بایو بانک و داشبورد نظارتی درمان دانشگاه را معرفی کرد.

دکتر «محسن رازقی» مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در کمیته بهره وری سلامت استان به منظور تدوین شاخص و اولویت های استانی کمیته بهره وری سلامت گزارشی ارائه کرد.

همچنین دکتر «نرجس السادات نسبی» مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه ضمن معرفی برنامه‌ ها و اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌وری در مجموعه دانشگاه طی سال ‌های اخیر، خلاصه دستاوردهای دانشگاه را در سطح کلان ارائه کرد.

در ادامه این نشست، با حضور رییس سازمان بهره وری ایران و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) بازدید شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33704

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.