• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک سپه نسخه جدید موبایلت با الزام به‌روزرسانی منتشر شد مستندهای ورزشی علی‌رغم ارزش بالایشان مهجور واقع می‌شوند شمارش معکوس برای برگزاری رویدادی جهانی و معتبر برای کرمانشاه / کرمانشاه میزبان رقابت های جهانی کونگ فو دانشگاه باید نخبه پرور باشد و امیدآفرینی را بین نخبگان افزایش دهد حسنعلی عزات خواه به همراه روسای اداره سنجش و امتحانات و ارزیابی عملکرد اداره کل آمورزش وپرورش استان از حوزه های امتحانی دبیرستان فرزانگان و سالن شهید ایزدپناه یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم قرار گرفتند. برپایی قرارگاه فرهنگی اجتماعی هفته بزرگداشت مقام معلم در ناحیه سه شیراز کسب مقام قهرمانی اتومبیلران استان سیستان و بلوچستان در مسابقات درگ مهندس کمیل لاهوتی در همایش تجلیل از خبرنگاران؛ رسانه‌ها پیشران توسعه، عمران و آبادانی شهری هستند و نقش مهمی در توسعه شهرها دارند. نمایش‌های تئاترشهر ۳ میلیارد فروخت  نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان در استهبان افتتاح شد افزایش سهم بازار و رشد ۵۰ درصدی سود در شرکت موتوژن

1

افتتاح و کلنگ زنی ۳۶ پروژه گردشگری و صنایع دستی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر در آذربایجان غربی / اجرای بیش از ۸۰ پروژه مرمتی با ۱۱۰ میلیارد تومان در استان

  • کد خبر : 43232
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۵۲
افتتاح و کلنگ زنی ۳۶ پروژه گردشگری و صنایع دستی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر در آذربایجان غربی / اجرای بیش از ۸۰ پروژه مرمتی با ۱۱۰ میلیارد تومان در استان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب  ۳۶ پروژه گردشگری و صنایع دستی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مرتضی صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: افتتاح نخستین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه، ۶ واحد بوم‌گردی، دو سفره‌خانه سنتی، دو مجتمع تفریحی و گردشگری، هتل، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مهمان‌پذیر، مسجد جامع و راسته سنگ‌تراشان بازار ارومیه، حمام میرزارسول مهاباد و راسته میرهاشم بازار خوی از جمله پروژه‌های افتتاحی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: همچنین در این هفته مجتمع گردشگری خوشاکو ارومیه مشتمل بر تله‌کابین و هتل و یک باب هتل‌آپارتمان در مهاباد کلنگ‌زنی می‌شود.

او با دعوت از خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۲۳ بهمن در تهران برگزار می‌شود که آذربایجان غربی نیز در این نمایشگاه شرکت فعال خواهد داشت، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی استان از اهداف حضور در این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با توجه به گستردگی فعالیت‌های این اداره‌کل افزود: برای این منظور این اداره‌کل بدون هم‌افزایی با نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها نمی‌تواند موفق عمل کند بنابراین برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از شهرداری‌های استان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است‌، همچنین در این نمایشگاه انجمن‌های راهنمایان گردشگری، دفاتر مسافرتی و گردشگری و هتل‌داران نیز حضور خواهند داشت.

صفری گفت: با دستور استاندار آذربایجان‌غربی به شهرداری ارومیه مقرر شد که دنیای بازی به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل و این مکان براساس تفاهم‌نامه بلندمدت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی واگذار شود که در این راستا نامه به شهرداری ارومیه ارسال و لایحه آن از طریق شهرداری به شورای شهر ارجاع شده‌ است و منتظر هستیم تا این طرح در شورا به تصویب و سرانجام برسد.

️او خاطرنشان کرد: همچنین استاندار آذربایجان‌غربی قول اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی دنیای بازی و‌ تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی را داده‌اند و ایجاد ۱۵۰ غرفه صنایع‌دستی در این مکان پیش‌بینی شده‌ است که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز صنایع‌دستی شمال غرب کشور خواهدبود.

۳ موزه ورزش، مدرسه و تاریخ در مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: موزه پلیس در ارومیه راه‌اندازی شده و در نظر است موزه ورزش با محوریت معرفی تاریخچه ورزش، ورزشکاران مدال‌آور به خصوص رشته‌های پرطرفدار از جمله والیبال و قهرمانان این رشته ورزشی در ارومیه راه اندازی شود و راه‌اندازی موزه‌های مدرسه و تاریخ ارومیه هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری بیش از ۵۹ هزار و ۸۴۰ مسافر خارجی در اماکن اقامتی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقامت داشتند که شاهد رشد ۳۲ درصدی در این حوزه هستیم.

اجرای بیش از ۸۰ پروژه مرمتی در آذربایجان غربی

صفری با اشاره به رشد ۳۲ درصدی اقامت در واحدهای اقامتی استان به تعداد بیش از ۶۷۵ هزار نفر طی سال جاری گفت: امسال بیش از سه میلیون و ۳۰۷ هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان با رشد ۲۴ درصد رشد بازدید داشتند، بازدید از موزه و اماکن تاریخی استان بیش از یک میلیون و ۲۹۳ هزار نفر بوده و بیش از ۸۰ پروژه عمرانی و مرمتی و زیر‌ساختی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بزرگترین نقطه ضعف حوزه گردشگری استان این است که تاکنون نتوانستیم زیرساخت‌های تفریحی وسرگرمی برای نگه داشتن گردشگر در ارومیه ایجاد کنیم.

او تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین ارومیه را یکی از اولویت‌های جدی اداره‌کل دانست و افزود: به دلیل متعهد نبودن سرمایه‌گذار قبلی به تعهدات و نداشتن اهلیت مالی و راکد بودن پروژه در ۱۰ سال گذشته این پروژه در جلسات مختلف معاونت اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و پروسه در خلع ید در حال انجام است و خوشبختانه دو سرمایه‌گذار جدید توانمند اعلام آمادگی کردند که پس از رفع مشکلات به پروژه ورود کرده و سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند که در حال رایزنی با آنان هستیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.