• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
وزیر بهداشت در قروه خبر داد:

افتتاح ۱۲ پروژه سلامت کردستان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان

  • کد خبر : 34498
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
افتتاح ۱۲ پروژه سلامت کردستان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان
کردستان_ وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه حوزه سلامت استان کردستان در سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان، گفت: سهم شهرستان قروه از این پروژه ها، ۴۵ میلیارد تومان است.

گیتی آنلاین_ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه، با بیان اینکه در دولت مردمی، سلامت از اولویت های مهم و مورد تاکید و توجه دولت است، گفت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه سلامت وجود دارد و اولویت ما تکمیل این پروژه ها به ویژه پروژه هایی است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: در سفر استانی سال گذشته رییس جمهور، احداث بیمارستان جایگزین شهرستان قروه به تصویب رسید و تلاش می کنیم منابع مورد نیاز این پروژه از مسیرهای مختلف از جمله منابع استانی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت تامین شود.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های MRI در بیمارستان شهید بهشتی قروه، یادآور شد: این دستگاه سه ماه پیش تولید و برای راه اندازی به قروه ارسال شده و تولید یکی از معتبرترین شرکت های دنیاست که می تواند نیازهای این منطقه را پاسخ دهد و برای راه اندازی این بخش جدید، حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

دکتر عین اللهی ضمن تقدیر از خیرین به دلیل مشارکت در توسعه زیرساخت های سلامت کشور، گفت: خوشبختانه امروز پروژه توسعه اتاق های عمل بیمارستان شهید بهشتی قروه که با مشارکت خیرین ساخته شده، افتتاح شد و با اضافه شدن ۳ اتاق عمل جدید با دستگاه های جدید، پیشرفته و مجهز، تعداد اتاق های این بیمارستان به ۵ اتاق عمل رسید.

وی از افتتاح خانه بهداشت الهیاری با اعتبار یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان و همچنین مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۴ قروه با اعتبار ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان دیگر پروژه های سلامت این شهرستان یاد کرد و افزود: برای راه اندازی و افتتاح پروژه های سلامت شهرستان قروه ۴۵ میلیارد تومان صرف شده است.

وزیر بهداشت همچنین از افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی حوزه سلامت در سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت به استان کردستان خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است. بخش های توموتراپی و آنژیوگرافی دوم بیمارستان توحید سنندج بخشی از این پروژه هاست.

دکتر عین اللهی در ادامه از سنندج به عنوان یکی از قطب های درمان سرطان در غرب کشور یاد کرد و گفت: سنندج در زمینه درمان سرطان به ویژه سرطان اطفال پیشرفتهای چشمگیری داشته و با افتتاح بخش توموتراپی، چرخه درمان سرطان در سنندج، تکمیل می شود.

وی از آزمایشگاه مرکزی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، چهار باب خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت و دو مرکز جامع خدمات سلامت به عنوان دیگر پروژه هایی یاد کرد که در این سفر افتتاح می شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قبل از حضور در قروه، از بخش های مختلف بیمارستان شهدای دهگلان بازدید و مشکلات آن را بررسی کردیم. عمده مشکل این بیمارستان، غیرفعال بودن اتاق های عمل بود که دو اتاق عمل جدید، به زودی فعال و آماده ارائه خدمات به مردم می شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34498

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.