• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
0

افزایش ۹ درصدی حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 52477
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲:۵۶
افزایش ۹ درصدی حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش 9 درصدی حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی خبر داد.

مجید رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی و افزایش حجم مخازن آب سدهای استان اظهارکرد: باتوجه‌به بارش‌های اخیر در استان شاهد افزایش مخازن آب سدهای استان بوده و در حال حاضر حجم مخازن سدهای استان به یک هزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به حجم آب پرآب‌ترین سد استان عنوان کرد: در حال حاضر سد بوکان با ۶۴۳ میلیون مترمکعب پرآب‌ترین سد استان است که حجم نظیر آن در سال گذشته ۶۵۶ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری اضافه کرد: سد مهاباد با ۱۶۰ میلیون مترمکعب و سد آغ‌چای با ۱۲۸ میلیون مترمکعب را در ردیف دوم و سومین سد پر آب استان قرار داشته در حال حاضر سد شهرچای ارومیه، ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۴ سد وجود دارد گفت: مجموع حجم مخازن آن‌ها به حدود ۱۳۸۶ میلیارد مترمکعب می‌رسد و این سدها نقش مهمی در تأمین آب شرب، کشاورزی، و سایر مصارف دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۹ درصدی حجم ذخایر آبی در مخازن سدهای آذربایجان غربی تصریح کرد: این سدها نه‌تنها در تأمین آب، بلکه در مدیریت منابع آبی و کنترل کم‌آبی نیز نقش مهمی دارند.

خاطرنشان می‌شود استان آذربایجان غربی دارای ۱۴ سد که شامل سدهای شهید کاظمی بوکان، مهاباد، حسنلوی نقده، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، شهرچای ارومیه، بارون و شهیدقنبری ماکو، آغ‌چای چایپاره، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سیلوه پیرانشهر و کرم آباد است که حدود ۲ میلیارد مترمکعب گنجایش ذخیره آب دارند و طی امسال ۳۱۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای دریاچه ارومیه، شرب و مصرف کشاورزی رهاسازی شده است.

یادآور می‌شود مقدار آب رهاسازی شده از سدهای استان به‌منظور تأمین آب بخش کشاورزی، آب شرب، حق آبه محیط‌ زیست است

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.