• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز تومور گلیوم مغزی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر

  • کد خبر : 42820
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز تومور گلیوم مغزی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر
بوشهر_ رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز تومور گلیوم مغزی در این بیمارستان خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر زهرا السادات جلالیان اظهار داشت: خانم ۵۰ ساله با سابقه خانوادگی تومور گلیوم مغزی که با شکایت ضعف اندام فوقانی راست و یک نوبت تشنج مراجعه کرد که پس از انجام و بررسی سی‌تی‌اسکن مغزی برای قطعی شدن تشخیص، ام ار اسپکتروسکوپی مغز تجویز شد که نتیجه تائید کننده «تومور مغزی گلیوم» بود و بیمار کاندید جراحی این تومور در لوب پاریتال سمت چپ شد.

وی بیان کرد: گلیوم مغزی از انواع تومورهای اولیه مغز است که به ۴ درجه طبقه‌بندی می‌شود، درجه ۱ و ۲ با عنوان درجه پایین و درجه ۳ و ۴ به‌عنوان درجه بالای تومور نام‌گذاری می‌شود.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: در درجه‌های پایین ریسک عمل جراحی به دلیل مشخص نبودن حدود تومور بسیار بالاتر است ولی سرعت تشخیص و جراحی در این نوع درجه‌ها به این دلیل که می‌تواند پیش‌آگهی و پاسخ به درمان را بهتر کند بسیار حایز اهمیت است.

دکتر جلالیان در ادامه افزود: خوشبختانه این بیمار در درجه پایین تشخیص داده شد و عمل جراحی خارج کردن کامل تومور مغزی می‌توانست پیش‌آگهی خوبی برای بیمار به همراه داشته باشد این عمل جراحی توسط پزشک جوان و ماهر دکتر فهیمه سمیعی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، با روش اپروچ ميكروسكوپيك به مدت ۶ ساعت در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر برای بیمار انجام شد، تومور به‌صورت کامل تخلیه و نمونه جهت پاتولوژی برای ادامه درمان رادیوانکولوژی ارسال شد.

 

وی بیان کرد: بیمار باحال عمومی خوب و هوشیاری کامل به مدت ۴ روز در بخش آی سی یو جراحی بستری و تحت نظر بود بعد از آن به بخشی جراحی زنان منتقل و درنهایت با هوشیاری کامل جهت ادامه سیر درمان ترخیص شد. ادامه رادیوانکولوژی بعد از نتیجه قطعی پاتولوژی به‌صورت سرپایی توسط متخصص محترم رادیوتراپی جهت جلوگیری از عود تومور انجام خواهد شد.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس عنوان کرد: از تلاش و همت تمامی اعضای تیم انجام دهنده این عمل جراحی پر ریسک، دکتر سمیعی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، پزشک متخصص بیهوشی دکتر حسین کشاورزی، کارشناسان اتاق عمل خدیجه احمدی، حمیده قربانی، فاطمه ملک زاده، کارشناسان بیهوشی سیده زبیده موسوی و نوش‌آفرین لاهوتی زاده همکاران بخش آی سی یو جراحی؛ مسئول بخش آی سی یو جراحی معصومه محمدیان و دیگر همکاران این بخش، هاجر کاویانی، فاطمه کارآمد، زهرا کارگر، الهام برمک، همکاران بخش داخلی زنان، همکار بخش آزمایشگاه و همکاران بخش رادیولوژی کمال تشکر و قدردانی ویژه را دارم.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.