• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مشهد افزایش ۸۶ درصدی سود خالص شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران افزایش ۲۰ برابری سقف حمایت مالی از دانشجویان علوم پزشکی شیراز در همایش های علمی آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان با شرکت ۱۷۳۵ داوطلب در زاهدان مشارکت ۱۹ هزار پرستار در انتخابات سازمان نظام پرستاری تا پیش از ظهر امروز ۷ هزار و ۲۷۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد تسلیت به بلوط های دیارم. درسرزمین همیشه نالان ومحروم ومظلوم وفراموش شده ی بویراحمدکه سال هاست هوهوی غم انگیزبادبی دادمی کند،مصیبت وحادثه ای تلخ به وسعت ایران وبه عظمت دنا،رخ داد چاه های کشاورزی تربت جام از طریق مانیتورینگ کنترل خواهند شد اخبار خوش «ومعادن» در گزارش مجمع عمومی سالیانه ۷۳ شهید و ۱۷۱ مصدوم در حادثۀ تروریستی کرمان/ انتقال مصدومان به مراکز درمانی افتتاح نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» در ارومیه عملکردی عالی از شرکتی دانش بنیان با مدیرانی جهادی

1

اولویت شورای ششم شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های علمی و پژوهشی

  • کد خبر : 33819
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۵۶
اولویت شورای ششم شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های علمی و پژوهشی
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های به روز علمی و پژوهشی است.

مهدی ناصحی امروز در نشست خبری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد،  با بیان اینکه مرکز آمار کشور به صورت رسمی عنوان کرده بیش از ۷۰ درصد مردم، ساکن شهرها هستند اظهار کرد: این موضوع به واسطه تفاوت ارائه خدمات به شهرها و روستاها روند افزایشی دارد.

با اشاره به اینکه در شهرداری بیش از ۳۱۶ خدمت برای تسهیل زیست مردم به صورت شبانه روزی ارائه می‌شودکه باید این خدمات به روز باشد،  ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم در دوره ششم مدیریت شهری شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های به روز علمی و پژوهشی برای حل مسائل است.

وی مسکن شهری و بازآفرینی شهری محورهای اصلی  این کنفرانس ذکر و  عنوان کرد: در حال حاضر حضور یک سوم جمعیت مشهد در حاشیه شهر نیازمند یک سازو کار برون رفت است و لاین موضوع در اولویت شورای شهر مشهد قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مشارکت دانشگاه فردوسی در این کنفرانس یکی از نقاط قوت این کنفرانس عنوان و گفت: این کنفرانس امروز به یکی از برندهای اصلی شهر مشهد تبدیل شده و استقبال مدیران و کارشناسان شهری نشان از اهمیت این کنفرانس در بدنه شهرداری دارد.

ناصحی با اشاره به اینکه هر کنفرانسی خروجی دارد افزود: خروجی  ۹ دوره قبل در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و استفاده شده است. بسیاری از اقداماتی که شهر مشهد را در تراز مدیریت شهری عنوان شده از دستاوردهای این کنفرانس  است.

وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای این کنفرانس در قالب طرح‌ها و لوایح در شورای شهر تصویبمی شود، مجموعه علمی کنفرانس، کمیته کاربست را ایجاد کردند تا نظراتی که در قالب مقاله‌ها ارائه می‌شود را با بدنه اجرایی پیوند دهند. این کمیته در این دوره نقش محوری خواهد داشت و اقدامات آن قابل گزارش خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: موضوع ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی مرتبط با مدیریت شهری مد نظر شورای ششم است همچنان که عیان است مشهد کانون ترددهای بین‌المللی و ارتباطات بوده و برگزاری این کنفرانس نشان می‌دهد در این رابطه ثابت‌قدمیم و  همت شورای شهر مشهد صرف ارتقای شاخص‌های شهر مشهد می شود، امروز تصویب بودجه‌های عملیاتی که اتفاق می‌افتد ناظر بر نگاه علمی حاکم بر مدیریت شهری است.

دبیر علمی دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در ادامه این جلسه اظهار کرد: تداوم یک کنفرانس کار بسیار سختی است و این تدوام باعث برندن شدن این کنفرانس می شود بنابراین تلاش شده این کنفرانس نهادینه شود و تداوم پیدا کند.

محمدرحیم رهنما ادامه داد: اقدامات مربوط به کنفرانس از فروردین ۱۴۰۱ در دانشگاه شروع شده و ۲۴ و ۲۵ آبان در دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته راهبردی کنفرانس متشکل از شهردار مشهد، رئیس شورای شهر، رئیس مرکز پژوهش‌ها، رئیس دانشگاه فردوسی، دبیر علمی کنفرانس و دو همکار دیگر است. مسکن شهری و بازآفرینی دو محور ویژه کنفرانس بوده و و  هفت زیر محور توسعه کالبدی، نهادی، اجتماعی، اقتصادی، آینده‌نگاری، زیست‌محیطی و مسائل ویژه کلان‌شهر مشهد دارد.

دبیر علمی دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بیان کرد: از اعلام فراخوان این کنفرانس تا کنون ۳۱۱ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۶۱ مقاله معادل ۱۹.۶ درصد رد شدند. از مقالات باقی‌مانده ۳۹ مقاله برای ارائه در دو روز برگزاری کنفرانس، ۲۷ مقاله برای پوستر و باقیمانده برای چاپ در کتابچه چکیده مقالات پذیرفته شدند.

رهنما تصریح کرد: در بخش بین‌الملل ۳ مقاله از کانادا، ۲ مقاله از استرالیا و تعدادی از ایتالیا برای این کنفرانس مقاله ارائه داند که صورت مجازی این مقالات ارائه می‌شود، در این کنفرانس سه پنل با موضوعات آینده نظام مسکن در کلان‌شهرها با تکیه بر برنامه هفتم، آسیب‌شناسی برنامه‌های اقدام مشترک در حل مسائل حاشیه شهرها و تجربه شهرداران کلان‌شهرها در بازآفرینی شهری برگزار می شود.

وی گفت: سه کارگاه در کنار این سه پنل برگزار می شود که برای این کارگاه تا کنون بیش از ۸۵ نفر ثبت نام کردند. کارگاه اول کاربرد هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری به صورت مجازی و حضوری، کارگاه دوم بررسی ظرفیت‌های قانون درآمدهای شهرداری‌ها و کارگاه سوم کاربرد رصدخانه شهری در پایش است. بازدید از پروژه‌های شهرداری را نیز در برنامه داریم.

دبیر علمی دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بیان کرد: نکته قابل تعمل ارائه مقالات از ۲۱ استان کشور است که از  ۱۲۰ موسسه آموزش عالی و پژوهشی نیز مقاله ارسال شده است. مسائل کلان‌شهر مشهد بخش عمده‌ای از کنفرانس‌ها در ابعاد مختلف را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33819

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.