• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

بادهای غرب به شرق آلودگی هوای تهران را به دماوند می آورد

  • کد خبر : 37189
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: متاسفانه شهر دماوند بهدلیل بادهای غرب به شرق همانند سال‌های گذشته تحت تاثیر آلودگی هوای تهران قرار گرفته است که در این راستا، مصوبات سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران روز گذشته از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است. وی ادامه داد: […]

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: متاسفانه شهر دماوند بهدلیل بادهای غرب به شرق همانند سال‌های گذشته تحت تاثیر آلودگی هوای تهران قرار گرفته است که در این راستا، مصوبات سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران روز گذشته از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند گشت و پایش‌های محیط زیستی تشدید شده و براساس مصوبات جلسه کارگروه، شهرداری‌ها موظف به تشکیل گشت‌های مقابله با پسماندسوزی هستند و در کنار یگان حفاظت محیط زیست با عوامل تشدید کننده آلودگی برخورد کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: پایش صنایع و معادن در دستور کار است و بازدید دوره‌ای از مراکز معاینه فنی شهرستان انجام و تاکنون با بیش از ۹۰مورد پسماند سوزی در شهر دماوند برخود شده و با صدور اخطاریه از این اقدامات ناآگاهانه جلوگیری و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

میرزاکریمی در خاتمه افزود: متاسفانه برخی آتش نشانی‌ها، خاموش کردن پسماندسوزی را خارج از وظایف خود می دانند که از شهرداران محترم شهرستان خواستاریم در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند، چون هرگونه سهل انگاری در این زمینه به فرمانداری و به مراجع محترم قضایی، برابر مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی استان تهران گزارش می‌گردد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=37189

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.