• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

مهلت اعتبار بسته وصول مطالبات غیرجاری مشتریان بانک سپه تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شد ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از ۲هزار نفر از معلولان در آذربایجان غربی استراتژی زیست محیطی سامسونگ در مسیر رشد و توسعه کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین سالن ورزشی بانوان استان در سراوان شرکت مهندسی تکنوتار با نیم قرن تجربه دارای جایگاهی بی بدیل  در صنعت تلاش کارکنان پست استان فارس در ایام نزدیک به اربعین حسینی قابل تقدیر است سه فیلم کوتاه در «یک سه‌شنبه کوتاه» نمایش داده می‌شود سلمان دسینه به‌عنوان معاون حقوقی ستاد ملی ایران ما در کشور منصوب شد بهره‌مندی ۶ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی در کردستان بازدید سرزده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از واحدهای صنعتی آلاینده شهر زرقان کوروساوا؛ فیلمسازی با نماهای خلاقانه و نبوغی حیرت‌انگیز/ وقتی پلیدی و جنایت سرنوشت ما را تکمیل می‌کنند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بانک توسعه تعاون از ۴۴۰۰ میلیارد ریال گذشت

2

باغ‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌ها: گامی برای تأمین برق با حداقل امکانات

  • کد خبر : 49498
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
باغ‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌ها: گامی برای تأمین برق با حداقل امکانات
در اقدامی ابتکاری و با مشارکت مردمی، نخستین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد راه‌اندازی شد. این پروژه که در مدت زمان کوتاه 45 روز به بهره‌برداری رسیده، نمادی از عزم و اراده مردم برای حل مشکلات کشور با اتکا به توان داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی، در مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی سقفی کشور، این پروژه را نماد مشارکت مردمی در حل مسائل کشور دانست و اظهار کرد: با راه‌اندازی این پروژه، کمبود برق با حداقل امکانات تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: پشت‌بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلااستفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند. اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

استاندار خراسان رضوی این پروژه را در چند جهت قابل بررسی دانسته و بیان کرد: اولین مورد، بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در ۴۵ روز انجام شده که انصافاً قابل تقدیر است. دومین مورد، نوع محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود، که باعث کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدارها می‌شود.

نظری با اعلام آمادگی برای حمایت و همراهی با افرادی که در سطح استان برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند، عنوان کرد: زمینه‌های لازم برای اجرای این‌چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

گفتنی است این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده، توانایی تولید ۱٫۲ مگاوات برق را دارد. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، قرار است با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=49498

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.