• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت مطرح کرد:

بررسی فرصت ها و ظرفیت های تقویت دیپلماسی سلامت

  • کد خبر : 30722
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
بررسی فرصت ها و ظرفیت های تقویت دیپلماسی سلامت
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری چهارمین نشست معاونین و مدیران امور بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی، معاونت ها و سازمان های تابعه وزارت بهداشت، گفت: این نشست با بررسی فرصت ها و ظرفیت های تقویت دیپلماسی سلامت برگزار شد.

گیتی آنلاین_ دکتر محمدحسین نیکنام در گفتگو با خبرنگار وبدا، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست مباحثی از جمله ملاحظات تعاملات بین المللی، مدیریت خدمات بین المللی سلامت، جذب دانشجویان بین المللی، همکاری های بهداشتی و درمانی مرزی، همکاری های علمی و فناوری در مراکز آموزشی و تحقیقاتی و همچنین دوره های کوتاه مدت، مهارت آموزی و مدارس فصلی ارائه شد.

وی با بیان اینکه در گروه ۵ کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت حضور دارند، گفت: قبلا این گروه ۵ عضو داشت اما الان این گروه به G5+ تبدیل شده است و برنامه وزارت بهداشت، تشکیل این گروه ها برای تقویت همکاری های حوزه سلامت است.

دکتر نیکنام افزود: ایران به دنبال تشکیل گروه های همکاری حوزه سلامت با تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و همچنین کشورهای آفریقایی است. همچنین در منطقه به دنبال تقویت همکاری های منطقه ای بهداشتی و درمانی با تعدادی از کشورهای عربی با تولید ناخالص داخلی بالا(GDP) در حوزه خلیج فارس هستیم.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت به دیدار وزرای بهداشت کشورمان و عربستان در حاشیه مجمع جهانی سلامت در ژنو و همچنین در یک وبینار اشاره و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک تفاهم نامه ارتقای همکاری های حوزه سلامت بین ایران و عربستان امضا می شود که شامل بخش های مختلف است؛ تفاهم نامه پیشنهادی، تبادل شده و مورد تایید طرفین قرار گرفته که در اولین فرصت در تهران یا ریاض به امضای وزرای بهداشت دو کشور خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30722

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.