• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی ۲ بهمن ماه برگزار می شود

  • کد خبر : 41640
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی ۲ بهمن ماه برگزار می شود
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برگزاری بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در روز دوم بهمن ماه همزمان با ولادت باسعادت امام جواد(ع) به میزبانی مرکز همایش های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر یونس پناهی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر، هدف اصلی جشنواره رازی را ارتقای سطح کمی و کیفی تحقیقات حوزه سلامت دانست و گفت: تحقیقات حوزه سلامت در این جشنواره ارزیابی می شود و پژوهشگران، محققان، دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی که تحقیقات کاربردی و در مسیر حل مسائل و مشکلات کشور داشته اند، در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، دست اندکاران و محققان تحقیقات پیشگیرانه و بهداشت که منجر به ارتقای سلامت جامعه، کاهش مرگ و میر و افزایش امید زندگی شده اند، با حضور مسئولان کشور و نظام سلامت، مورد قدردانی قرار می گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز تحقیقاتی در زمینه بیماریهای غیرواگیر در کشور، گفت: هدف ما سوق دادن مراکز تحقیقاتی بیماریهای غیرواگیر به سوی پیشگیری از این بیماریهاست و به آنها ماموریت داده ایم که حتما باید در زمینه پیشگیری از بیماریها فعالیت کنند.

دکتر پناهی یادآور شد: اگر دو بیماری پرفشاری خون دیابت کنترل نشوند، زمینه ساز ابتلای افراد به سایر بیماری ها از جمله بیماریهای قلبی، عروقی، کلیوی و تحمیل عوارض به آنهاست بنابراین تحقیقات پیشگیرانه محور یکی از اولویت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41640

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.