• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

پیام مهم رئیس ستاد سعید جلیلی جمع‌آوری بیش از ۷۳ میلیارد صدقه در آذربایجان‌غربی  کشف موتورسیکلت ۹ ميلياردی قاچاق در زرين‌دشت ​ بانک صادرات ایران با «ست» به همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت می‌آید حجاب و پوشش زن مسلمان در کاهش ناهنجاری های اجتماعی ۳۲ پروژه بخش کشاورزی سراوان آماده بهربرداری است با وجود سالن‌های خوب، این شهر می تواند به دنیا معرفی شود  پیکر مطهر خادم الرضا شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی وارد مشهد مقدس شد حمایت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از قهرمانان و جوانان نخبه حوزه ورزش و جوانان مدیرکل تامین و پشتیبانی شرکت ملی پست منصوب شد بازدید دکتر «اسماعیل حسینی» نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار فارس و سایر مسئولین استانی در راستای رفع مشکلات باغداران و کشاورزان خطه‌ی سرسبز کوهمره سرخی جشنواره نشاط، تندرستی و امید ویژه بانوان شاغل دستگاه های اجرایی ۱۸ شهرستان های جنوبی استان فارس

2

بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟

  • کد خبر : 27204
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟
فرستنده مرسوله پستی، می‌تواند از بیمه مرسوله استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مرسوله اش، خسارت مورد نظر را دریافت کند.

گیتی آنلاین_ این روزها که خریدهای آنلاین افزایش یافته، خدمات پستی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد ایفا می‌کند.

بسیاری از افراد پس از شیوع کرونا در ایران، به جای مراجعه به فروشگاه‌ها و خریدهای حضوری، ترجیح می‌دهند که کالای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست‌وجو کرده و پس از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی که در سال‌های گذشته، شرکت ملی پست نقش حمل و نقل کالاها را در بیشتر مواقع بر عهده داشت، اکنون ماهیت خدمات پستی از نامه و قبوض کاغذی به امانت پستی تغییر یافته است و در عین حال، شرکت‌های خصوصی هم پا به عرصه رقابت با این شرکت گذاشتند؛ ولی همچنان شرکت ملی پست، گسترده‌ترین سیستم حمل‌ونقلی را در سرتاسر کشور دارد و به واسطه ماهیت ملی خود، به ارسال و توزیع مرسوله به دورترین نقاط کشور را هم به عهده می‌گیرد.

امروزه به واسطه افزایش حجم مرسولات پستی، انتقادات و بعضا اعتراضاتی نسبت به این خدمات پست هم افزایش یافته است. این اعتراضات، از تاخیر در زمان ارسال تا آسیب رسیدن به کالا و حتی به سرقت رفتن و مفقود شدن آنها را شامل می‌شود. هرچند محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- معتقد است که بیش از ۹۸ درصد مرسوله‌های ما با موفقیت‌ توزیع می شود و تنها ۲ درصد توزیع ناموفق را داریم ، با وجود این، نمی‌توان همین تعداد شکایت را هم نادیده گرفت.

بیمه مرسولات پستی به این صورت است که یک بیمه تحت عنوان بیمه اجباری وجود دارد که با هزار تومان، مرسوله را تا یک میلیون تومان حمایت می‌کند که شامل تمامی مرسولات ثبتی است، اما بیمه دیگری تحت عنوان بیمه اظهارشده و با توجه به ارزش محتوای مرسوله تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که متناسب با آن، به ازای هر یک میلیون تومان بیمه، ۲ هزارتومان باید پرداخت شود، یعنی سقف این بیمه تا ۲۰ میلیون تومان، حق بیمه ۴۰هزار تومانی دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27204

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.