• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز؛

تحقق آموزش در گروی انجام امور پرورشی است

  • کد خبر : 44108
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۰۱
تحقق آموزش در گروی انجام امور پرورشی است
فارس_ سید عبدالصمد موسوی مدیر ناحیه سه شیراز با همراهی اعضای شورای معاونین و جمعی از کارکنان اداری، با حضور در اداره پرورشی و تربیت بدنی این ناحیه، آغاز هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی را به معاون فرهنگی و تربیت بدنی، کارشناسان مسوول و کارشناسان بخش‌های مختلف این معاونت تبریک گفت.

گیتی آنلاین_ موسوی گفت شکل‌گیری امور تربتی با طرح بسیار زیبای شهید رجایی رقم خورد، کار بزرگ و خوبی که شاید نمود بعضی از برنامه‌های خوب پرورشی باشد. تشکیل نهاد امور تربیتی، در آن روزگار، شاهکاری بود که در زمان کوتاه مدیریتی شهید رجایی اتفاق افتاد و این پیام را به ذهن متبادر می‌کند که می‌شود در طول زمانی کوتاه، کارهای بزرگ انجام داد و اثر بزرگی را به یادگار گذاشت.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ادامه گفت: پرورش اساس و پیش‌نیاز آموزش است که در ناحیه سه شیراز به نحو مطلوب در حال انجام است؛ کارهای بزرگی انجام شده وآنچه امروز در آموزش می‌بینیم و رشدی که ایجاد شده بر اساس و شالوده کار پرورشی رقم خورده است. وقتی کار پرورشی و تربیتی خوب انجام شود آموزش تا حدودی محقق می‌‌شود.

موسوی دو محور اصلی شور و نشاط و هویت را لازمه کار برای دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش ‌آموزان نیازمند امید، نشاط و هویت هستند. برنامه فراگیر پرورشی نیز به امید، هویت، خردورزی و نشاط توجه ویژه دارد که کارکنان بخش پرورشی در ناحیه سه شیراز برای تحقق آن به نحو احسنت فعالیت کرده‌اند؛ تکریم شهید و شهادت، برگزاری اردوها، مسابقات قرآن، نماز و عترت، مسابقه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری، مهارت‌آموزی و کارافرینی همه دستاوردهای بزرگی است که در ناحیه سه انجام شده و به‌طور یقین به ایجاد امید، نشاط و هویت‌بخشی در بین دانش‌آموزان خواهد انجامید.

سکینه حاتمی معاون آموزش متوسطه نیز هدف از آموزش و پرورش را، آماده کردن فرد برای یک زندگی مطلوب فردی واجتماعی دانست که ازابتدا تا انتهای رشد صورت می‌گیرد و تحول تربیتی را شکل می‌دهد. او گفت: این کار سترگ و عظیم از مسیری امکان پذیراست که سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آموزش متناسب با غایت‌های پرورشی باشد تا هدف سند تحول که تربیت عبدصالح است اتفاق بیفتد. پس لازم است تمام دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و به ویژه معلمان، نقش الگویی خود را باور کنند و مطابقت باور، گفتار و رفتارداشته باشند.

در ادامه، محمد‌علی جهاندیده معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه شیراز نیز گفت: حوزه تربیتی، مختص امور پرورشی نیست چرا که همه در کنار فعالیت‌های آموزشی، به انجام امور تربیتی مشغولیم و در یک راستا فعالیت می‌کنیم. ما نیز در حوزه پرورشی و تربیت بدنی اگر کاری انجام می‌دهیم برای رضای خدا و کمک به رشد و پرورش و تعالی دانش‌آموزان است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44108

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.