• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

تدوين و ابلاغ يك برنامه بازرسي سراسري براي بررسي عملكرد دستگاه ها و مديران در رابطه با مبارزه يا قاچاق سوخت/ پيگيري مشكلات اين استان در مركز

  • کد خبر : 34923
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تدوين و ابلاغ يك برنامه بازرسي سراسري براي بررسي عملكرد دستگاه ها و مديران در رابطه با مبارزه يا قاچاق سوخت/ پيگيري مشكلات اين استان در مركز
قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور از تدوين و ابلاغ يك برنامه بازرسي ويژه براي بررسي عملكرد دستگاه ها و مديران در رابطه با مبارزه يا قاچاق سوخت خبر داد.

گیتی آنلاین -به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، احمد رحمانيان در حاشيه مراسم تكريم و معارفه بازرس كل استان سيستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگاران پيرامون برنامه هاي نظارتي سازمان بازرسي براي مبارزه با قاچاق سوخت گفت: سازمان بازرسي كل كشور با توجه به قاچاق روزانه ميزان قابل توجهي سوخت در سراسر كشور به ويژه استان سيستان و بلوچستان يك برنامه نظارتي براي كل كشور طراحي شده كه در صورت اجرايي شدن برنامه به عهده بازرسي امور نفت است.

وي ادامه داد: بر اين اساس عملكرد مسئولان و دستگاه ها از بعد نظارتي بررسي و در چارچوب قانون و مقررات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: علاوه بر اين سازمان بازرسي راهكارها و پيشنهادات خود را در حوزه مبارزه يا قاچاق سوخت ارائه مي دهد تا اين اقدام به حداقل ممكن برسد.

رحمانيان در پاسخ به سوال خبرنگاري پيرامون اقدامات سازمان بازرسي براي رفع مشكلات استان سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: به طور حتم در اين سفر علاوه بر شناسايي مشكلات در صورتي كه رفع آنها نياز به پيگيري در سطح ملي باشد سازمان بازرسي از مركز پيگيري خواهد كرد.

 

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور نیز  با اشاره به اينكه در اين سازمان هیچ گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد، از فروش بيش از ١٧ هزار ميليارد تومان از اموال بانكها با ورود بازرسي خبرداد.

احمد رحمانيان گفت: این روزها تاریخ در حالی در حال ثبت نسل کشی است که  مدعیان حقوق بشر در مورد این جنایت صهیونیستی سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر بازیچه ای در دست دول و قدرت های مستکبر به ویژه دولت آمریکاست، بیان کرد: این نسل کشی نشاندهنده چهره زشت صهیونیست هاست و نشان داد که اگر در جهان سلطه پیدا کنند هیچ گونه ارزشی برای مردم قائل نخواهند بود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه نوع کشورها در مبارزه با فساد متفاوت است، ادامه داد: مبارزه با فساد مورد نظر تمامی مجامع و‌ مردم است.

وی با بیان اینکه  برای فساد تعاریف متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: فساد هم در تمامی حوزه ها آثار بسیار نامطلوبی دارد و مشروعیت یک نظام سیاسی را زیر سوال می برد و باعث بی ثباتی می شود.

رحمانیان با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه گذار می شود، افزود: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه گذاری می شود و فرار سرمایه گذار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همه باید در مقوله مبارزه با فساد حساس باشند؛ گفت: نباید برای پیشگیری و مبارزه با فساد فقط منتظر اقدام دستگاه های نظارتی بود  چرا که در قانون ارتقاي نظام سلامت اداری برای مدیران در مبارزه با فساد تکلیف قانونی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان‌خود به قرائت  فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد اشاره و بر ضرورت پیشگیری از وقوع فساد تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه سازمان بازرسی در رابطه با فرامین رهبر معظم انقلاب اقدامات موثری را انجام داده، اظهار کرد: در دوران تحول و‌تعالی اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه نظارت و بازرسي مسدودسازی گلوگاه های فساد اشاره کرد که به طور هماهنگ در سراسر کشور در حال انجام است.

رحمانیان ادامه داد: در سازمان بازرسی کل کشور هیچ گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد.

وی با انتقاد از برخی انتصابات در سیستم های اداری بدون شایسته سالاری اظهار کرد: این اقدام در وهله اول اصل برابری را زیر سوال می برد و باعث بی انگیزه شدن افراد متخصص می شود .

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به برخي از خصايص مدير توانمند اشاره و از بصيرت، آينده نگري، برنامه ريز، خلاق و… به عنوان مهمترين خصلت هاي مدير موفق ياد كرد.

وي بر ضرورت بومي سازي برنامه ها بر اساس موقعيت هر استان تاكيد كرد و گفت: مديران بايد مسير خود را مشخص كنند و با ظرفيت ها و توانمندي ها بالقوه استان آشنا باشند و آنها را به بالفعل تبديل كنند.<br>

رحمانيان يكي از راه هاي حكمرانى خوب را شفافيت دانست و گفت: براي اين كار بايد به سمت سامانه اي كردن امور رفت چراكه بسياري از فسادها را از بين مي برد.

وي يكي از مشكلات اين استان را قاچاق سوخت دانست و با انتقاد از عملكرد دستگاه ها براي ايجاد سامانه ها گفت: يكي از برنامه های سازمان پيگيري اين موضوع است، در این خصوص باید تذکر داد که مبادا مديران بعدا گلایه مند شوند. رحمانيان گفت: به موجب قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز ١٤ دستگاه بايد ٢١ سامانه براي پيشگيري از قاچاق سوخت ايجاد كنند كه برخي از دستگاه ها اراده كافي براي اين كار نداشته اند در حاليكه اين قانون ضمانت اجراي كيفري براي ترك فعل و سهل انگاري آنها پيش بيني كرده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: قانون در هر شرايطي بايد اجرا شود نه اينكه قانون را به نفع خودمان تفسير كنيم. وی همچنین در ادامه سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و خواستار توجه ويژه به اين موضوع شد.

رحمانيان در بخش دیگری از سخنان خود يكي ديگر از اولويت هاي سازمان بازرسي را حمايت از واحدهای توليدی دانست و از احيای ١١٠ واحد توليدی با ورود سازمان بازرسي خبرداد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34923

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.