• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

شیوه نامه رویداد هسته فناوری دانشجویی«هدف» و درخواست شرکت دارویی مستقر در پارک فناوری سلامت شیراز، بررسی شد مقایسه حادثه چرنوبیل و بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه کار مسخره ای است راه‌اندازی کلان بیمارستان‌های جدید از موفقیت‌های دولت مردمی است/ امکانات کلان بیمارستان غدیر، فوق پیشرفته است «گناه مشترک»؛ به زنده‌یاد ماهچهره خلیلی تقدیم شد هیات صلح زندان های سنندج افتتاح شد بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان آغاز میزبانی خانه هنرمندان از نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم» تمرکز بر ویژگی « اعتماد» در ارتباطات پستی «سه شب با مادوکس» با حضور سیاوش طهمورث آغاز شد    در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت آذربایجان‌غربی مطرح شد؛ تمام فعالیت‌های اوقات فراغت در سایه مسجد باشد نقش آفرینی هنرهای تجسمی بر بستر “تمبر” ادعای صدور برگه های تقلبی توسط آزمایشگاه ها صحت ندارد/ وجود نظارت‌ های مستمر و چک لیست های سختگیرانه بر آزمایشگاه ها

1

تعامل و هم افزایی سپاه، بسیج و محیط زیست در راستای افزایش ضریب حفاظت از پارک ملی بمو

  • کد خبر : 50459
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
تعامل و هم افزایی سپاه، بسیج و محیط زیست در راستای افزایش ضریب حفاظت از پارک ملی بمو
فارس_ فرمانده سپاه فجر استان فارس و رییس دادگاه نظام استان با هیات همراه از پارک ملی بمو بازدید کردند در این بازدید که چند ساعت به طول انجامید عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گزارشی از نحوه حفاظت از پارک ارائه داد.

گیتی آنلاین_ سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس ، کریمی رییس دادگاه نظام استان و پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به صورت پیاده از قسمت هایی از پارک ملی بمو بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت پارک اعم از حیات وحش، پوشش گیاهی و… سختی و شرایط کار محیط‌‍بانان، کمبود نیرو ارائه داد.

وی به همکاری مثمر ثمر سپاه در تمام زمینه ها اشاره کرد و خواستار همکاری بسیجیان در موارد بحرانی مثل آتش سوزی و سیل شد و گفت : تعامل و هم افزایی سپاه و بسیج و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی در افزایش ضریب حفاظت از بمو بسیار تاثیر گذار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از حضور فرمانده سپاه، رییس دادگاه نظام و هیات همراه به پارک ملی بمو که باعث تقویت روحیه و افزایش انگیزه کاری محیط‌بانان می شود، تقدیر کرد و اظهار داشت: انصافا بسیجیان در همه موارد همکاری خوبی با ما دارند. بسیج در بسیاری از موارد توانسته است از بزرگ تر شدن دایره بحران زیست محیطی در این پارک و در مناطق تحت مدیریت جلوگیری کند.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و همکاران که در شرایط سخت و دشوار این وظیفه را به نحو احسن انجام می دهند، حفاظت از انفال الهی را کاری بسیار پسندیده و مهم عنوان کرد.

سردار بوعلی ابراز داشت: در صورت نیاز و در زمان های بحرانی (آتش سوزی، سیل و…) در چارچوب قانون از ظرفیت بسیج استفاده می شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش جوامع محلی، پایگاه های بسیج و… باید اولویت باشد تا همه به اهمیت حفاظت از محیط زیست پی ببرند.

کریمی، رییس دادگاه نظام نیز ضمن تقدیر از مدیرکل و همکاران بر حفظ و حفاظت از ذخایر و انفال الهی تاکید کرد و افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه بوده و باید همه با هم کمک کرده تا این انفال الهی حفظ شوند.

در این دیدار قسمت هایی از پارک ملی بمو، زیستگاه های حساس، آبرسانی و آبشخورها مورد بازدید قرار گرفت و تعدادی وحوش نیز مشاهده شد و همگان ضمن تشکر از توجهات محیط‌بانان و همکاران در مورد حفاظت بهتر از پارک تاکید کردند.

بمو یکی از پارک های ملی ایران است. این پارک نام خود را از کوهی به نام بمو که در بلند ترین نقطه ی این منطقه قرار دارد، اقتباس نموده است.

مساحت کلی پارک ملی بمو حدود ۴۸ هزار هکتار می باشد و توسط بزرگراه شیراز به اصفهان به دو بخش شرقی- غربی تقسیم می گردد.

در واقع این پارک از لحاظ شمار حیوانات موجود در آن و نیز تنوع حیات وحش، به عنوان سومین پارک ملی حفاظت شده کشور، پس از پارک گلستان و ارومیه معرفی شده است.

همچنین پارک مذکور حدود چهل سال است که مورد حفاظت قرار گرفته و زیستگاه حیواناتی نظیر پلنگ ایرانی، آهو، بز، قوچ، پازن، عقاب و …. محسوب می شود.

اقلیم پارک ملی بمو نیمه خشک سرد با بارندگی زمستانه می باشد. از ویژگی های بارز این پارک، می توان به چشم انداز ها و مناظر ویژه ی کوهستانی همراه با دره های عمیق، صخره ها و پرتگاه ها اشاره کرد که آن را به یک ژئو پارک مبدل کرده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50459

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.