• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

برخلاف تصور عمومی، تعزیرات هیچ بازرس مستقیمی ندارد

  • کد خبر : 45710
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
برخلاف تصور عمومی، تعزیرات هیچ بازرس مستقیمی ندارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت:گشت‌های مشترک تعزیرات با حضور قاضی و رئیس شعبه انجام می‌شود وبرخلاف تصور عمومی، تعزیرات هیچ بازرس مستقیمی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید مرتضی مدنی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ایام نوروز و ماه رمضات گشت‌های تعزیرات در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.این گشت ها در دومرحله که  مرحله اول از ۱۲ تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم از یک تا ۲۱ فروردین است.

وی ادامه داد: در اطراف حرم چهار پایگاه ایجاد شده که نمایندگان تمام دستگاه‌های نظارت و بازرسی در آن حضور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: تاکید ما بر رصد و پایش بخش‌هایی است که در این ایام بیشتر مورد تقاضای مردم است. این پایش‌ها در حوزه کالاهای اساسی، قنادی، کیف و کفش، مراکز اسکان، درمان و دارو و کیفیت کالاها و خدماتی که باید به مردم ارائه شود، مورد تاکید قرار گرفته است.

مدنی ادامه داد: خراسان رضوی بالاترین آمار عملکرد در سطح کشور بعد از تهران را دارد، علی‌رغم تمام کمبودهای نیرویی و وضعیت امکانات لجستیکی، میانگین زمان رسیدگی در تعزیرات زیر یک ماه و در حوزه قاچاق زیر ۴۰ روز است.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۵ هزار پرونده به مجموعه تعزیرات حکومتی وارد و بیش از ۵۴ هزار پرونده رسیدگی شده است.متخلفین در این پرونده‌ها به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: برخوردهای تعزیرات استان در حوزه‌های مختلف در کمتر استانی انجام شده است. کیفیت نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز موضوع دیگری است. قبلا نظارت و بازرسی توسط دستگاه‌های متولی و متمرکز بر سطح عرضه بود که این رویکرد را تغییر دادیم.

مدنی بیان کرد: در زمان بازرسی و نظارت اگر فرایند غلطی در قیمت‌گذاری‌ها وجود داشته باشد علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند غلط نیز باید در محل اصلاح شود.

وی  در خصوص اهم پرونده‌های تعزیرات در موضوعات مختلف اقتصادی، درمان، بهداشت و قاچاق به موارد زیر اشاره کرد:

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دو شرکت خودروسازی به علت گران‌فروشی خودرو به ترتیب به بیش از ۳۴۵ میلیارد ریال و ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین یک شرکت مشهور در سبزوار به علت خرید یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر سوخت برخلاف ضوابط، به بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدنی افزود: یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی نیز به علت زیرمیزی و دریافت وجه خارج از تعرفه به بیش از ۴۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. و یک جراح عمومی نیز با شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۱۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. و یک پزشک دیگر  نیز برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور به حدود ۱۷ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: کارخانه آردی به علت عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ تن گندم به بیش از ۱۴۴۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان اقتصادی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

 

مدنی در پایان از افزایش پنج برابری تعداد گشت‌های مشترک در سال جاری خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۱۷۸ مورد گشت مشترک با حوزه‌های مختلف داشته‌ایم که منجر به تشکیل بیش از ۵۰۰۰ پرونده و محکومیت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریالی متخلفان شده است.

 

وی  همچنین از پلمب بیش از ۴۰۰ واحد صنفی متخلف و نصب پارچه تخلف برای ۳۶۰ واحد صنفی دیگر خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45710

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.