• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

راه اندازی درمانگاه تخصصی در شهر میمند با حمایت خیرین سلامت نشست وزیر بهداشت با مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت/ تقدیر از مشارکت کنندگان و مجریان پویش ملی سلامت «نئورئالیسم» را برای سومین بار روی صحنه ببینید کارشناسان روابط عمومی شهرستانها ومناطق اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از بخشهای مختلف صدا وسیمای مرکز استان بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و پخش اخبار در شبکه استانی دنا قرار گرفتند ریل حرکتی دولت بر پایه ریلی است که در مجلس برپا می شود ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی/ رشد کمی و کیفی در حوزه آموزش پزشکی را به موازات یکدیگر پیش می‌بریم بیانیه بسیج رسانه در محکومیت به شهادت رساندن خبرنگاران فلسطینی توزیع ۱۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با نرخ ۴ درصد در استان بوشهر ایستگاه شصت و ششمین سفر شهرستانی استاندار فارس؛ شهرستان بختگان تفاهم نامه ی همکاری اتحادیه جهانی پست با سازمان جهانی گمرک مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی: تردد روان در محورهای مواصلاتی حاکم است کشت قراردادی یک هزار هکتار پنبه در سیستان وبلوچستان

3
یادداشت سینمایی؛

تنوع محصول؛ هم سرگرمی و هم آموزش

  • کد خبر : 26735
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۹
تنوع محصول؛ هم سرگرمی و هم آموزش
محمد شاکری منتقد سینما در یادداشتی به پلتفرم «تماشاخونه» و تفاوت آن با دیگر پلتفرم‌ها پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، بازار صدور مجوز برای پلتفرم‌های شبکه خانگی داغ است و صدها پلتفرم دارای مجوز وجود دارند ولی اخبار تولیدات را که می نگریم، نهایتا کمتر از پنج پلتفرم هستند که روی دور افتاده‌اند.

ازجمله پلتفرم های تازه نفس، پلتفرم «تماشاخونه» است که تنها پلتفرم اختصاصی است که هوای جیب مخاطب را دارد و تمام محصولات خود را رایگان عرضه کرده. نه اینکه پلتفرم رایگان دیگری نباشد، نکته اینجاست که «تماشاخونه» محصولات تولیدی خود اعم از سریال و تاک شو و رئالیتی شوها را کاملا رایگان عرضه کرده است.

به غیر از رایگان بودن محصولات، پلتفرم «تماشاخونه» نوعی تنوع در ارائه محصول را پی گرفته. هم سریال های داستانی مثل «آمستردام» و «هفت» و «پدر گواردیولا» و… را دارد، هم رئالیتی شوهایی مثل «ضد»، هم برنامه های ترکیبی مثل «پیش بازی» و «نیمه شب»، هم مجلات تصویری آموزشی مثل «صفحه نو» و… در کنار هم یک مجموعه آثار تولیدی را در «تماشاخونه» شکل داده اند که همگی کاملا رایگان ارائه می‌شوند.

از نظر کیفیت تولید که بسنجیم با بی پیرایگی مواجهیم، یعنی کمتر پیش می آید که اغراق های محصولات متداول پلتفرم ها را در «تماشاخونه» ببینیم و به جایش نوعی سادگی در طرح مسئله و ایجاد جذابیت با سوژه های کنجکاوکننده، در محصولات آن دیده می‌گردد.

سریالی مثل «آمستردام» همان قدر ساده و جذاب و بی کش دادن بیهوده، داستان تعریف می‌کند که برنامه «نیمه شب» با همان سادگی به مرور اخبار با مایه های طنز و البته افزودن افاضات بر آنها مبادرت می‌کند. «پیش بازی» چنان سرراست و بی واسطه و با آرامش به سراغ دنیای فوتبال رفت که برنامه‌ای مثل «صفحه نو» در نهایت تخصص گرایی و بی منت و با قرار دادن مخاطب در برابر بزرگان هنری به دنبال آموزش توأم با سرگرمی است.

راهی که «تماشاخونه» در آن گام نهاده، راه پرریسکی هم هست ولی با مدیریت امیرحسین حیدری که پیش‌تر سابقه فعالیت در حیطه پخش فیلم و مدیریت موسسه نمایش گستران را داشته و چیدن یک تیم تولید محتوا و گروه اطلاع رسانی باتجربه کنار خود، موجب ایجاد رنگی تازه در فضای تکراری پلتفرم ها شده. حیدری هنگام مدیریت در موسسه پخش نمایش گستران سعی زیادی کرد که در کنار مایه های سودآوری تجاری آثار به سمت ایجاد تنوع ژانری در پخش آثار هم برود و در عین حال برای هر پروژه، تبلیغات مختص آن را طراحی کند و حالا در پلتفرم «تماشاخونه» نیز امیرحسین حیدری کوشیده هم محصولات متنوع و در ژانرهای مختلف را ارائه دهد و هم در اطلاع رسانی و معرفی آثار، بسته های تبلیغاتی مختص آنها را داشته باشد که منتج است از به کارگیری تیمی متخصص در روابط عمومی.

پلتفرم «تماشاخونه» اگر بتواند همین تنوع در ارائه محصول را ادامه دهد و در عین حال درهای خود را به روی کارگردانان باسابقه سریال سازی یا تهیه‌کنندگان باسابقه در تولید برنامه های جذاب باز بگذارد و از ایده‌های خوب آنها استفاده کند قطع به یقین در آینده نزدیک، بانی تحولاتی همه جانبه در فضای استریم های وطنی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26735

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.