• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

نمایشگاه‌های «شب عکس تئاتر» و «دیدار» افتتاح شد «مصلحت» به اکران آنلاین فیلم‌نت رفت «یک شب در تورین» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران تمبر اختصاصی آغاز به کار مجلس دوازدهم رونمایی شد ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از ۱۰۰ نفر در کتابخانه فیلم کوتاه «ژیان» آماده حضور در جشنواره های داخلی و خارجی آمادگی کامل بانک ملی ایران برای مشارکت گسترده و همه‌جانبه در توسعه اقتصادی استان زنجان توسعه ورزش همگانی گام بلند کاهش آسیب های اجتماعی ۸ پروژه بهداشتی و درمانی در دهه فجر امسال افتتاح و آغاز عملیات اجرایی خواهند شد بانک مسکن تسهیلات ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی را امسال پرداخت می‌کند به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین دکتر محمد بهرامی منتخب مردم شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی صادر کرد اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه

4

توسعه کشت پیاز بذری در بیضا گامی موثر در تامین بذر

  • کد خبر : 21152
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
توسعه کشت پیاز بذری در بیضا گامی موثر در تامین بذر
فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از اختصاص 60 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پیاز بذری خبر داد و گفت: این سطح نسبت به سال گذشته افزایش 15 برابری دارد.

گیتی آنلاین_ صدیقه مویدی با اشاره به اهمیت تولید و تامین بذر این محصول پرمصرف بعنوان یکی از نیازهای روزمره هر خانوار تصریح کرد: برداشت بذر پیاز از اواخر خرداد ماه آغاز می شود.

به گفته وی متوسط عملکرد پیاز بذری در این شهرستان ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مویدی پیش بینی کرد: تا نیمه تیر ماه در حدود ۳۰ تن بذر پیاز با کیفیت مطلوب در بیضا برداشت شود که علاوه بر سود اقتصادی مناسب کشاورزان بخشی از بذر مورد نیاز پیازکاران استان های فارس، هرمزگان، خوزستان و کرمان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: اهمیت کشت پیاز بذری، تامین بذر مورد نیاز گلخانه داران، خزانه داران جهت تامین نشاء پیاز و کشت مستقیم بذر در مزرعه است.

او اضافه کرد: بذر تولیدی بیشتر از ارقام پیاز سفید و طلایی است.

این مقام مسئول بیان کرد: آبیاری به روش تیپ و نواری در جهت افزایش بهره وری از منابع آبی، ارز آوری و صرفه اقتصادی، بی نیازی در واردات بذر و اشتغالزایی فصلی برای ۷۰۰ نفر از اهالی منطقه از مزایای کشت این محصول می باشد.

وی اظهار داشت: کشت پیاز بذری طی دو سال اخیر در این شهرستان رواج یافته و کشاورزان تمایل خوبی نسبت به کشت این محصول در مزارع خود دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=21152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.