• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تولید و توزیع شیرخشک در حال حاضر در کشور وضعیت مطلوبی پیدا کرده است

  • کد خبر : 42950
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۵۵
تولید و توزیع شیرخشک در حال حاضر در کشور وضعیت مطلوبی پیدا کرده است
بوشهر_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تولید و توزیع شیرخشک در حال حاضر در کشور وضعیت مطلوبی پیدا کرده و کلیه شرکت‌های توزیع‌کننده به اندازه کافی شیر خشک جهت توزیع در داروخانه های استان موجود دارند.

گیتی آنلاین_ دکتر یحیی رضایی افزود: در راستای ارزیابی عملکرد داروخانه‌های کنگان در زمینه توزیع شیر خشک، از تعدادی از داروخانه‌های روزانه، شبانه‌روزی و منتخب بازدید شده و جهت پوشش بهتر شیر خشک در آن شهرستان به موسسین داروخانه دستورات لازم را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: داروخانه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که یکی از آن‌ها ثبت درخواست شیرخشک در سامانه تی‌تک است؛ که حتما از طرف مسئولین مربوطه باید پیگیری و حل شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ثبت در سامانه تیتک زمان بر و هزینه بر بوده و از طرفی قسمتی از هزینه شیر خشک‌ تحت عنوان یارانه در سامانه باقی مانده و داروخانه امکان دریافت آن مبلغ از مراجعه کننده را ندارد و مشخص نیست که چه زمانی مطالبات داروخانه ها پرداخت میگردد .

لزوم پرداخت بدهی داروخانه‌ها توسط بیمه سلامت

دکتر رضایی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات داروخانه‌ها ثبت در سامانه بیمه سلامت است که موجب می‌شود نقدینگی داروخانه‌ها برای تامین شیرخشک محصور بماند.

وی اذعان کرد: اگر بیمه سلامت که متولی این امر است یاری نرساند داروخانه‌ها‌ در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: گره این مشکل به دست بیمه سلامت و با پرداخت بدهی‌های خود حل خواهد شد تا مردم بتوانند از ظرفیت داروخانه‌ها استفاده بیشتری کنند.

دکتر رضایی همچنین گفت: زمان پرداخت هزینه شیر خشک‌ از طرف داروخانه‌ها محدود بوده اما پیگیر این موضوع هستیم در صورت امکان مدت زمان آن را برای داروخانه‌ها افزایش دهیم تا توان مالی آن‌ها افزایش یافته و در نتیجه در خصوص خرید و تامین شیر خشک با مشکل مواجه نشوند.

دکتر حسن ملکی‌زاده رییس دانشگاه به همراه دکتر یحیی رضایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به منظور ارزیابی عملکرد داروخانه‌های در زمینه توزیع شیر خشک از تعدادی از داروخانه‌های روزانه، شبانه‌روزی و منتخب شهرستان کنگان بازدید کردند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42950

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.