• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

«سیمارت» و تسهیلات سازمانی بانک سینا برای کارمندان با چاشنی تنوع گشت و پایش شبانه روزی در ایام نوروز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی سیستان و بلوچستان پرداخت تسهیلات ویژه برای بازگشت روستائیان به روستا‌ها شمار شهدای تروریستی کرمان به ۱۰۳ تن رسید/اعزام سه تیم تخصصی درمانی به کرمان هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران می‌توانند در قالب بیمه توافقی نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند خدمت به جامعه معلولین و توانخواهان یکی از وظایف اصلی ما در حوزه آموزشهای فنی و حرفه‌ای است قدردانی ویژه مدیرعامل بانک دی از دو همکار شعبه تداوم تولید و سود پایدار در پتروشیمی فارابی با مدیریت مهندس فخرایی اعلام آمادگی رییس سازمان ملی بهره وری ایران برای استفاده از تجارب موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور آئین تقدیر و دلجویی از خانواده های کارکنان متوفی در حین کار همزمان با جشن میلاد حضرت علی (ع) «بازگشت به الموت» در خانه هنرمندان ایران

2

ثبت‌نام شرکت بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تمدید شد

  • کد خبر : 33797
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
ثبت‌نام شرکت  بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تمدید شد
مدیر کل کانون های استان سیستان و بلوچستان گفت:فرصت ثبت نام در رویداد فرهنگی، هنری و ادبی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تمدید شد.

گیتی آنلاین- به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، محمد رضا سالاری، در این خصوص اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام شرکت در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تمدید شد.

مدیرکل کانون استان گفت: قصه‌گویی در تاریخ و فرهنگ ایران به دلیل کارکرد آن در حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته و بهترین راه حفظ این ارتباط و انتقال ارزش‌ها به نسل آینده است.

سالاری با اشاره به اهداف بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تصریح کرد: ﻫﺪف ﮐﻠﯽ برگزاری این جشنواره «ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺼﻪﮔﻮﯾﯽ» است و در بخش اهداف جزیی نیز به اﯾﺠﺎد زﻣﯿﻨﻪ ﺑﺮاي ارﺗﻘﺎي داﻧﺶ ﻧﻈﺮي و ﺗﺒﺎدل ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت ﻣﻔﯿﺪ و ﻣﻮﺛﺮ ﻣﯿﺎن ﻗﺼﻪ ﮔﻮﯾﺎن اﯾﺮاﻧﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و اﺳﺘﺎدان ﺣﻮزه‌ي ﻗﺼﻪ و ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، اﺣﯿﺎي ﺳﻨﺖ ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، ﻋﻤﻮﻣﯽﺳﺎزي و ﻣﺮدﻣﯽﺳﺎزي ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، ﺗﻮﺟﻪ به قصه‌های کسب و کار و و حمایت از تولید ایرانی با مشارکت مردم و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ اﺑﺰار ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮓﺳﺎز در ﺟﺎﻣﻌﻪ، ارﺗﻘﺎي ﮐﻤﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻗﺼﻪﮔﻮﯾﯽ در ﻣﺮاﮐﺰ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽﻫﻨﺮي ﮐﺎﻧﻮن ﭘﺮورش ﻓﮑﺮي ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر، ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ داﻧﺶ ﻧﻈﺮي ﻣﺮﺑﯿﺎن و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﮐﺎﻧﻮن ﭘﺮورش ﻓﮑﺮي ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن اشاره کرد.

وی ﺷﻌﺎر ﺟﺸﻨﻮاره را «ﺑﺎ ﻗﺼﻪ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺴﺎزﯾﻢ» عنوان کرد و در مورد ﻣﺤﻮرﻫﺎي ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺟﺸﻨﻮاره بیان کرد: ﻗﺼﻪﻫﺎي ﻗﺮآﻧﯽ، دﯾﻨﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ، قصه‌های کارآفرین(با موضوع حمایت از تولیدات ملی)، ﻗﺼﻪﻫﺎي ﻧﺎﻣﺪاران(از ﻓﺮدوﺳﯽ ﺗﺎ ﺳﺮدار دلﻫﺎ) و ﻗﺼﻪﻫﺎي آزاد ﻣﺤﻮرﻫﺎي ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ جشنواره و ﻧﮕﺎه و زاوﯾﻪي دﯾﺪ ﺟﺪﯾﺪ، اﻣﯿﺪآﻓﺮﯾﻨﯽ، ﻃﻨﺰ و ﻟﺒﺨﻨﺪ و اﯾﻤﺎن و اﻟﻬﺎم‌آﻓﺮﯾﻨﯽ، رویکردهای آن هستند.

مدیر کل کانون های استان گفت: ﺑﺨﺶ ﻣﺪرن و کلاسیک، ﺑﺨﺶ آیینی و سنتی، ﺑﺨﺶ زﺑﺎن اﺷﺎره، ﺑﺨﺶ ۹۰ ﺛﺎﻧﯿﻪ هم از جمله بخش‌های جشنواره است.

سالاری از دو بخش کودکان غزه و نظم امنیت هم به عنوان دو بخش غیر رقابتی این دوره از جشنواره نام برد و افزود: با توجه به مصائب کودکان ساکن غزه و هم‌چنین اهمیت امنیت، این دو بخش نیز به بخش‌های جشنواره‌ی امسال افزوده شده است.

وی بیان کرد: مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و ۹۰ ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شده است و در سایر بخش‌ها علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ آبان قصه‌های خود را ارسال کنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir و یا با مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33797

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.