• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
9
در دیدار مردمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اهالی محله دهپیاله شیراز تاکید شد؛

جایگاه مساجد در رسیدگی به مسائل مردمی/ تلاش مسوولان در دسترسی عادلانه تمامی مردم به خدمات سلامت

  • کد خبر : 26896
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
جایگاه مساجد در رسیدگی به مسائل مردمی/ تلاش مسوولان در دسترسی عادلانه تمامی مردم به خدمات سلامت
فارس_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات همراه با حضور در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) محله دهپیاله شیراز، با مردم این محله دیدار و گفت و گو کرده و دغدغه های ساکنان این منطقه را در حوزه سلامت مورد بررسی قرار داد.

گیتی آنلاین_ دکتر «سید وحید حسینی» و هیات همراه پس از بازدید از مرکز گذری کاهش آسیب و بررسی روند پیشبرد پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهیدان ملک پوردر محله کوشک میدان، همچنین بررسی خدمات سلامت در مرکز خدمات جامع سلامت حربن ریاحی دهپیاله، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) محله دهپیاله حضور یافته و ضمن خواندن نماز جماعت مغرب و عشاء، در دیدار با مردم این منطقه بر رسیدگی مسوولان به چالش ها و دغدغه های مردم با محوریت مسجد محله تاکید کرد.

او در این دیدار مردمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محله دهپیاله شیراز افزود: به برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، درصد پیشرفت حوزه سلامت کشور در دنیا بسیار چشمگیر است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس مخاطبان حقیقی خدمات سلامت را مردم دانست که در این زمینه، مساجد، مردم، ائمه جمعه و جماعت و روحانیت، دارای نقشی تاثیرگذار در حمایت از مجموعه سلامت بوده و این نقش به ویژه در بحران کرونا و مدیریت بیماری کووید ۱۹ به خوبی ایفا شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آگاهی بخشی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای طرح واکسیناسیون در دوران کرونا، نقش مساجد، مردم و ائمه جمعه و جماعت و روحانیت به خوبی به اثبات رسید.

او درباره محوریت مساجد در فرهنگ جامعه ایرانی از دیرباز تاکنون گفت: در زمان جنگ و اعزام نیرو به جبهه، پیگیری مسائل اجتماعی و رسیدگی مشکلات مردم، مساجد نقش تعیین کننده ای در کشور ما داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر جنبه اهمیت مساجد را مکانی برای بیان مشکلات و حل مسائل مردم برشمرد و عنوان کرد: مسوولان دانشگاه با تبعیت از امام راحل(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری بر محوریت مساجد، به پیگیری دغدغه های سلامت محور مردم به صورت چهره به چهره در مساجد نیز می پردازند.

او با مقایسه اقدامات انجام شده در حوزه سلامت ایران با دیگر کشورهای پیشرفته دنیا گفت: آمارها نشان می دهد موفقیت در کاهش موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری حاصل تلاش مسوولان، جانفشانی های مدافعان سلامت و همراهی، همدلی و درک مردم و کمک و تلاش ائمه جمعه و جماعت و روحانیت است.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به بازدید میدانی از مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به مردم این اهالی، هدف از حضور خود و هیات همراه را بررسی مستقیم دغدغه های مردمی عنوان کرد.

بررسی شاخص های سلامت پیش و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاخص مرگ مبتلایان به کرونا و درصد ابتلا افراد به بیماری های واگیر و غیر واگیر از دیگر محورهای سخنان رییس دانشگاه در این دیدار مردمی بود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در دیدار چهره به چهره با اهالی این منطقه، از نزدیک به بررسی دغدغه ها و نیازهای مردم به ویژه در حوزه سلامت پرداخت و پاسخگوی درخواست های اهالی محله دهپیاله بود و درباره کنترل بیماری‌های واگیر نیز توضیحاتی ارائه داد.

او از برگزاری اردوی جهادی با هدف ارایه خدمات تخصصی درمانی به مردم این منطقه در آینده نزدیک خبر داد و بر نقش تاثیرگذار خیرین تامین سلامت فارس در توسعه خدمت رسانی به مردم نیز، تاکید کرد.

دکتر «عباس رضاییان زاده» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این برنامه حضور داشته و پاسخگوی پرسش ها و چالش های سلامت محور اهالی این محله بود.

شورای محله دهپیاله شیراز نیز در این دیدار به نمایندگی از مردم این منطقه، به بیان نیازهای بهداشتی درمانی مردم اهالی منطقه پرداختند.

دکتر «اسمعیل اسکندری» مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر «کمال فخرپور» رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز در این دیدار حضور داشتند.

همچنین در این بازدید، کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت حربن ریاحی به ارائه خدمات غربالگری، پایش نمایه توده بدنی، اندازه گیری فشار خون و آموزش مراجعان پرداختند.

این برنامه روز سه شنبه، دهم مرداد ۱۴۰۲ در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) در محله دهپیاله واقع در بولوار ابوذر غفاری شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26896

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.