• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی توسط این شرکت خبر داد معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیام تبریک صادر کرد معرفی برگزیدگان استانی هفتمین جشنواره ملی فانوس در فارس تسهیل تکلیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان/ دستگاه کارت خوان به مثابه پایانه فروشگاهی خبرنگاران با فعالیت خود، امید را به جامعه تزریق می کنند تقویت ارزش های انقلابی در مدارس الزامی است چیزهایی که زمان با خود برد»؛ پرتره‌ای از حافظ اصفهانی/ می‌توان از کتاب‌های علمی و تحقیقی به مستند رسید! عملکرد ویژه‌ی مزرعه الگویی تریتیکاله دیم در سپیدان «صدداستان»؛ برنامه تازه سوینا آدام مک‌کی راوی آمریکای معاصر است/ نمونه مدرن سینمای افشاگرانه‌ای که در سال‌های پیش می‌شناختیم! پیام تبریک وزیر بهداشت به رییس جمهور منتخب پانزدهمین المپیاد ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغاز شد/مسابقات تنیس روی میز و دارت در حال برگزاری است

1

حماسه انقلاب مشهد در کتابی ماندگار

  • کد خبر : 50185
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
حماسه انقلاب مشهد در کتابی ماندگار
در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان استانی، از کتاب "مشهد در روزگار انقلاب" که روایتی از حماسه مردم مشهد در دوران انقلاب است، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمد حسین زاده درمراسم رونمایی از کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» که در سالن همایش های شرکت برق خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: کتاب حاضر روایت حماسه است این حماسه آنقدر بزرگ است که با یک کتاب نمی شود آن را نشان داد.

وی ادامه داد: این کتاب با عکس های که ضمیمه آن شده راهی برای بیان یافته که نتوان به سادگی از کنار آن گذشت، عکاسی در جنگ و انقلابها ریسک بسیار زیادی دارد ما از انقلاب عکس های زیادی نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: موفقیتهای که در دوران تحریم ها به دست آورده ایم اگر در کشوری بدون این تحریم بدون این تحریم ها به دست می آمد در بوق و کرنا می کردند ولی ما در تحریم ها به سختی این موفقیتها را به دست آوردیم و کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» نمایش این موفقیتها ما است.

در ادامه مدیرکل شرکت برق خراسان بزرگ ضمن ابراز خوشحالی از اینکه کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» در شرکت برق خراسان رونمایی می شود، اظهار کرد:  این  برنامه تقدیر و تشکر از حمات کسی که با اقداماتی در حوزه عکاسی انجام داد سندی را  انقلاب ثبت کرد که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

حسین محمودی افزود: شرکت برق خراسان وظیفه تامین برق  سه  استان خراسان رضوی شمالی و جنوبی  و الخصوص بارگاه منوره امام رضا (ع) را بر عهد دارد.

وی ادامه داد: صنعت برق امروز به همت فرزندان شما چه در خراسان بزرگ و چه در کشور افتخارهای بزرگی  و در کشور بی نظیر بوده است.

مدیرکل شرکت برق خراسان بزرگ  بیان کرد:  صنعت برق کشور علارقم تمام  تحریم های و سطح بالای تکنولوژی که برای  تامین  آن به آن نیاز است  توانسته  یک رشد باور نکردی  برسد .

محمودی  تصریح کرد:  ما در زمان پیروزی انقلاب  شاید کمتر ۲ هزار مگابات نیروگاه داشتیم و بخش زیادی از کشور بدون برق بود روستاها بدون برق بودند و برق پایداری نداشتیم  ولی به همت  جوان ها کشور توانستیم رتبه ۱۴ کشور در زمینه ظرفیت منصوبه کل داریم  و این چیزی نسیت جز تلاش و همت جوانان این کشور.

وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی در بخش های مختلف  فراز نشیبهای زیادی  داشتیم و حکایتهای زیادی داشتیم که با تلاش و پیگیری همین مردم و ملت  این فراز و نشیبها را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل شرکت برق خراسان بزرگ بیان کرد: همیشه وظیفه و رسالت و ثبت این واقیع را یک عده ای  در کسوت خبرنگار و عکاس روایت  نویس داستان نویس بر عهد دارند  و در این راه سختی های زیادی می کشند اینکه ما در دوران جنگ چه سختی های کشیدیم و چه مشکلاتی داشتیم و چه فداکاری ها و چه ایثارگری های در این راه انجام شده است.

محمودی بیان کرد: همزمان در خط مقدم جنگ بحث پشتیبانی در حوزه برق گازه و حوزهای محتلف حکایتهای و فراز و نشیبهای زیادی وجود داشته یک عده ای به خصوص در حوزه خبرنگاری و عکاسی این رسالت به حق و بسیار مهم را برعهد گرفتن و این وقایع را ثبت و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: تطبق تاکیدات مقام معظم رهبری و نسخ صریح خود قرآن  که می فرمایند باید این اقدامات مهم و ارزشمند و درس آموز را باید تببین و ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل شرکت برق خراسان بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر اتفاق خوبی در کشور در حال رخ دادن است بیان کرد: خبرنگارها با ثبت ضبط این مسائل می توانند درتببین  این اقدامات و تببین  فراز و نشیبهای که وجود دارد برای  نسل جدید  موثر است و جایش  تا حدودی خالی است.

محمودی عنوان کرد: اگر ما این موفقیتها و دستاوردها  را نگویم یک عده ای دیگر می آیند روایت خودشان را میگویند  و نتیجه  این می شود که می بنیم که خیلی از جوان ها عنوان می کنند  توی این مملکت کاری  انجام نشده است.

وی افزود: فقط در بحث برق منطقه ای من ی توان بگویم چیزی شبیه معجزه در برق منطقه  ای به وجود آمده استولی کسی از آن وجود ندارد یک نمونه کوچک آن را می توان به این موضوع که در زیر شهر مشهد ۲۵ کیلومتر تونل برای برق داریم.

مدیرکل شرکت برق خراسان بزرگ خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ کیلومتر تونل در دست اجرا داریم و طرح های دیگری  که کمتر کسی در رابطه آن می داند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50185

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.