• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد است 

  • کد خبر : 41940
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد است 
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در جلسه بررسی وظایف ادارات در راستای مراقبت‌ها و حمایت‌های بعد از خروج معتادان از مراکز نگهداری ضمن تاکید بر لزوم اجرای آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج، اظهار کرد: حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی بعد از خروج معتادان از مراکز نگهداری، تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد و درمان واقعی این بیماری اجتماعی است.  

به گزارش گیتی آنلاین، بهادر اسدی تصریح کرد: با توجه به آمار پائین جهانی درمان پایدار اعتیاد، اجرای تکالیف ۱۲ گانه مقرر در آئین‌نامه مراقبت‌های بعد از خروج از مواردی است که می‌تواند به کاهش آمار بازگشت مجدد به اعتیاد کمک نماید.

اسدی افزود: علی‌رغم اینکه تکالیف مراقبتی مذکور به وظایف شخص بهبود یافته ناظر است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها و ادارات مرتبط، با توجه به وظایف ذاتی خود، بستر اجرای این تکالیف و مراقبت‌ها را فراهم نموده و با حمایت اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی از افراد بهبود یافته، ار بازگشت وی به چرخه اعتیاد جلوگیری نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در سطح استان و کشور، مطابق بند ۳ ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی، انتظار می‌رود نیروی انتظامی نسبت به تشدید اقدامات جهت حافظت از کمپ‌ها اقدام و در موارد ارجاعات اورژانسی مددجویان یا ارجاع به واحدهای قضایی، همکاری و همراهی لازم را جهت پیشگیری از فرار معتادان معمول نماید.

اسدی اضافه کرد: مدیر مرکز ماده ۱۶ استان باید پیگیری لازم را جهت تحت پوشش قرار دادن مددجویان جهت درمان اعتیاد از بیمه سلامت انجام دهد و سازمان بیمه سلامت ایران در استان نیز نسبت به اجرای بند ۵ ماده ۳ آئین‌نامه اقدام نماید.

خبرنگار: آمنه علی پور

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41940

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.