• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

درخشش بانک ایران زمین در راس هرم بانکداری دیجیتال

  • کد خبر : 36360
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
درخشش بانک ایران زمین در راس هرم بانکداری دیجیتال

بانکداری دیجیتال بحث گسترده‌ای است و جنبه‌های زیادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بطور کلی بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانال‌های متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل‌های پیشرفته از داده‌های مشتریان است. به […]

بانکداری دیجیتال بحث گسترده‌ای است و جنبه‌های زیادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بطور کلی بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانال‌های متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل‌های پیشرفته از داده‌های مشتریان است.

به گزارش گیتی آنلاین- در تعریف کلی ارائه شده از بانکداری دیجیتال، بحث هوشمند سازی بسیار حائز اهمیت است و باید بیشتر از ظرفیت هوشمند سازی در مدل‌های کسب و کار مبتنی بر دیجیتال استفاده کنیم که بانک ایران زمین در این حوزه پیشرو در ارائه خدمات بوده است .

یکی از مباحث اساسی که شاید به عبارتی بقای سازمان‌های آینده خصوصاً صنعت بانکداری به آن وابسته است، بانکداری دیجیتال است. در بانکداری دیجیتال انتظارات مشتریان متفاوت از انتظارات کنونی است.

بانکداری دیجیتال به معنای سازماندهی بانکداری خرد است چون باید به نیازهای روزانه افراد پاسخگو باشد. بنابراین باز سازماندهی بانکداری الکترونیک و حرکت از ساختار و کالبد فیزیکی به سمت دیجیتالی از مشخصه‌های آن است که ایران زمین در بالاترین سطح ارائه خدمات  قرار دارد .

بانکداری دیجیتال بصورت مستقل و بدون ارائه تعریف متعارف به خودی خود مفهومی نمی‌تواند داشته باشد؛ چرا که  در مفهوم بانکداری الکترونیک، بانک به عنوان یک مرکز مالی است که دارای تعاملات و تراکنش‌های مشتریان است و بدون توجه به نیاز روزانه و ویژه آنها محصول ارائه می‌کند. در حالی که در بانکداری دیجیتال در طراحی محصول بانک محور بودن از بین می‌رود و نیاز مشتریان بصورت ویژه و بر اساس نوع تعاملات آنها در اولویت قرار می‌گیرد که در این راستا بانک ایران زمین به عنوان یک بنگاه اقتصادی خصوصی در هرم توسعه بانکداری دیجیتال، استراتژی، مدل کسب و کار نقشه راه مبتنی بر داده‌های بزرگ ترسیم  کرده است .

بانکداری دیجیتال می تواند به صادرات و همچنین ارزآوری کشور کمک شایان توجهی داشته باشد البته که موفقیت در این امر منوط به برداشتن تحریم ها و همچنین ارائه تسهیلات درست از سوی بانکهاست که بانک ایران زمین حامی کسب و کارهای خرد  با توسعه اقتصادی کشور بر مدار بانکداری دیجیتال می درخشد.

باید هوشمندانه به سمت بانکداری هوشمند برویم، بنابراین رفتار و رویکردمان باید کاملا مبتنی بر هوشمند سازی باشد، چون فرصت برای هزینه دادن نیست. منابع بسیار محدود هستند و فرصت‌ها بسیار کم و هوشمند کسی است که بتواند از منابع و محدودیت زمان به درستی استفاده کند.

بحث تحول دیجیتال، تأثیرپذیری و تاثیر گذاری آن بر صنعت بانکداری، رویکرد محصول و خدمات محوری، توجه به ماهیت و فرایندها از دستاوردهای مهم این تحول است که در همه حوزه‌ها و پدیده‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مهدی پیراولیاء

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.