• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

دستگیری دو نفر متخلف محیط زیست شهرستان اقلید به جرم شکار و حمل سلاح 

  • کد خبر : 38532
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
دستگیری دو نفر متخلف محیط زیست شهرستان اقلید به جرم شکار و حمل سلاح 
فارس_ دو متخلف محیط زیست که مبادرت به شکار مرغابی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان اقلید کرده بودند به همراه دو قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

گیتی آنلاین_ علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با تشریح اقدامات انجام شده برای دستگیری و معرفی این متخلفان به مرجع قضایی اظهار داشت: تالاب‌ها و بیشه زارها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی مرغابی و پرندگان کنار آب زی نقش بسیاری در ویژگی‌های اقلیمی و بوم‌سازگان‌های هر منطقه و تداوم بقای حیات وحش، تأمین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی دارد که باید از آن مراقبت کرد.

نجاتی با بیان اینکه شکار این پرندگان آسیب های فراوان به چرخه زیستی محیط می زند گفت: خشک‌سالی و کمبود آب و شکار بی رویه پرندگان در سال‌های اخیر آثار مخربی بر تنوع زیست محیطی تالاب‌ها و بیشه زارها در این شهرستان گذاشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید خواستار برخورد قاطع و بازدارنده با زیاده خواهان و افرادی که به طبیعت منطقه آسیب می زنند شد و گفت: تالاب‌ها نواحی از بیشه زارهای این شهرستان که با آب شیرین و شور تغذیه می شوند از مناطق نیمه سرد تا دشت‌های بزرگ شهرستان که به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل محیط زیست اثر بخشی دارند نباید مورد تجاوز شکارچیان قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=38532

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.