• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی: حمایت از خانواده اولویت دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 31351
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:  حمایت از خانواده اولویت دولت سیزدهم است
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در ارومیه: حمایت از خانواده اولویت دولت سیزدهم است.
به گزارش پایگلاه خبری گیتی آنلاین، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای زمین رایگان به ۵۷۰ خانوار در آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم در حمایت از خانواده گفت: دولت در دو سال گذشته مسئله جمعیت را یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.

روح‌الله اکبری با تاکید بر اینکه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اصلی‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم می باشد؛ افزود: در این راستا ساخت چهار میلیون مسکن در کشور بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه، ۵۰ هزار هکتار زمین‌شهری برای طرح نهضت ملی مسکن تضمین شده است، افزود: امسال ۳۴ هزار خانوار در راستای جوانی جمعیت صاحب زمین شده و اقدامات لازم دراین‌خصوص انجام شده که از این تعداد، اعطای ۲۰ هزار قطعه مربوط به هفته وحدت بوده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، افزود: در هر جامعه‌ای اگر هرم سنی جمعیت به سمت پیری میل کند، شاید ۲۰۰ سال زمان لازم است تا جوانی جمعیت به آن جامعه بازگردد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دو وظیفه اصلی در جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: مسکن و حمل‌ونقل از جمله مهم‌ترین وظایف این وزارت‌خانه است که به‌عنوان پیشرانه پیشرفت کشور را در مسیر حرکت به سمت توسعه و جوانی جمعیت قرار می‌دهد.

اکبری با اشاره به اینکه، هزینه آماده‌سازی این زمین‌ها به طور میانگین برای هر قطعه حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و افزود: با وجود کمبود بودجه و مشکلات عدیده در این راستا تمامی سختی‌های این مسئولیت را قبول کرده و تمام‌قد از جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم بسترسازی برای تحکیم و مهربانی و عشق به خانواده گفت: ایرانی‌ها در کل جهان به خانواده دوستی و مردم این استان به دیار عشق، محبت و عطوفت زبان زد هستند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان بایستی ابتدا در سامانه جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده و سپس مراحل اداری آن را از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری کنند.

گفتنی است، امروز هم‌زمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز به ۵۷۰ خانوار واحد شرایط جوانی جمعیت زمین جهت ساخت مسکن اعطا شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.