مرتضی شیروانی در آغاز کلام با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری بیان داشت: در طی ۸ ماه گذشته، با اعتباراتی که از طریق اعتبارات ملی تحقق پیدا کرده خدماتی به هم استانی ها ارائه داده ایم و پروژه هایی را به مرحله افتتاح رسانده ایم از جمله: اجرای آسفالت راه های روستایی به طول ۷۳ کیلومتر، اجرای زیرسازی محورهای روستایی که تا ۸ ماه گذشته ۹۳ کیلومتر کار شده بود، لکه گیری و روکش محورهای شریانی و روستایی به طول ۲۹۵ کیلومتر و احداث زیرگذر در محورهای شریانی که نقطه های پرحادثه ای بودند.
وی افزود: به وسیله نیوجرسی ۶۰ کیلومتر جداکننده به عنوان حفاظ ایمنی احداث شده، تغییر و نگهداری روشنایی های موجود به طول ۱۴۲ کیلومتر اجرا و در ۱۵ نقطه در محور شریانی، روشنایی نقطه ای ایجاد نموده ایم ؛ ۳ هزار کیلومتر نیز خط کشی در محورهای شریانی انجام پذیرفته و ۱۰۰ هزار عدد علائم افقی و عمودی نصب شده است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه در محور خرم آباد _ اراک ۶ دستگاه دوربین افزایش داده ایم، خاطرنشان ساخت: در استان احداث ۲مجتمع خدمات رفاهی تقریبا به پایان رسیده و آماده افتتاح می باشند، همچنین ۱۲ شرکت حوزه کالا اضافه شده؛ ساخت و روکش راههای شریانی امسال به ۳۷۰کیلومتر رسیده که در مجموع، در دولت سیزدهم ۸۰۷ کیلومتر عملیاتی شده است.
مرتضی شیروانی به سوال خبرنگاران در مورد چرایی نصب نیوجرسی و عدم استفاده از دیوار جداکننده اینگونه پاسخ داد: نصب نیوجرسی یک ساختار کارشناسی شده است، نصب نیوجرسی ایمنی در جادهها را افزایش میدهد،بلوکهای نیوجرسی با طراحی مقاوم و شکل ساختاری در کاهش تصادفات و حوادث جادهای به افزایش ایمنی جادهها کمک میکنند، از بدو تاسیس اداره راه و ترابری و راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۰ ، ۱۲۰ کیلومتر نیوجرسی نصب شده بود و از ۱۴۰۰ تاکنون ۸۵ کیلومتر جداکننده وسط با نیوجرسی عملیاتی شده .
وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع یکهزار و ۳۵۰ متر طول پل های احداثی اداره کل راهداری لرستان بوده، یادآور شد: احداث ۵۴ دستگاه پل تا دهانه ۸ متر داشتیم، ساخت ۱۰ دستگاه پل تا دهانه ۲۰ متر، ۷ دستگاه تا دهانه ۷۱۲ متر، ۲ دستگاه تا دهانه ۱۵۰ متر و در مجموع ۱۳۵۰ متر طول پل های احداثی ما بوده است و به تناسب از سال ۱۴۰۰ رشد خوبی در احداث پل ها داشته ایم .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه در استان ۱۰۵ نقطه پرحادثه وجود دارد، تصریح کرد: این ۱۰۵ نقطه پرحادثه نیاز به اعتبارات کلان ندارند و رفع خیلی از آنها نیاز به اعتبار و زمان زیادی نخواهد داشت، در سال جاری ۲۴ نقطه از این رقم را در دستور کار قرار داده ایم .
مرتضی شیروانی با ورودی اجمالی به راههای شریانی شهرستان های لرستان ، اظهار داشت: ما نیز معتقدیم محور پلدختر _ معمولان در شان و شوکت مردم لرستان بویژه مردم این دو شهرستان نیست، این جاده عرض کمی دارد و در بالادست کوه و در پایین دست آن رودخانه و پرتگاه وجود دارد و باید توسعه پیدا کند البته روکش آسفالت آن مناسب است فقط عرض کم و پیچ های خطرناکی دارد و ما بارها اعلام کرده ایم که ماشین های سنگین از این محور عبور نکنند .
خبرنگار: علی نظری