• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
5
مدیرکل صداوسیمای فارس:

رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است

  • کد خبر : 22264
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است
فارس_ نشست صمیمی مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس با مدیر کل و رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و کارشناسان و با حضور رئیس پارک ملی بمو و جمعی از محیط بانان ترتیب یافت.

گیتی آنلاین_ مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز فارس در ادامه این نشست که به مناسبت هفته محیط زیست با بازدید از گونه های حیات وحش منطقه و همچنین موزه پارک ملی بمو همراه شد اظهار داشت: رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است، صدا و سیمای استان فارس آمادگی دارد تا با بهره گیری از حداکثر ظرفیت های رسانه ای برای تبیین موضوع و فرهنگ سازی در عرصه محیط زیست اقدام کند.

احمد پهلوانیان ادامه داد: رسانه ها، ضمن برجسته سازی مسائل محیط زیستی و آگاهی بخشی درباره خطراتی که متوجه محیط زیست است، با اعلام سیاست ها، اقدامات؛ در افزایش پاسخگویی تصمیم گیران سیاسی و دولتمردان به مسائل محیط زیستی موثر هستند. امروزه مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است و این مهم بدون حضور و کمک رسانه ها امکانپذیر نیست.

عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس هم با تقدیر از همراهی صدا و سیمای مرکز فارس در تنویر افکار عمومی اظهار داشت: تهدید هوای پاک کلانشهر شیراز به واسطه استفاده از سوخت بی کیفیت، جدیت در تخصیص حقابه تالاب‌های فارس و واکنش به تخریب مزارع اطراف شیراز که با فاضلاب آبیاری می‌شود از جمله مباحث مهم است که رسانه ها به آن پرداخته اند.

پورشیرزاد با اشاره به نقش صدا و سیما و دیگر رسانه ها در حفظ مواهب الهی و اینکه شعار این هفته در سال جاری با عنوان “نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی” افزود: این شعار در سال جاری به درستی نامگذاری شد، چرا که یکی از معضلات جامعه جهانی که در سطح ایران به شکل شدیدتر شاهد آن هستیم استفاده از مواد، ظروف و کیسه‌های پلاستیک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: در سطح جامعه از کوچک‌ترین خرید در خوار و بار فروشی، مارکت‌ها و اغذیه فروشان شاهد استفاده از پلاستیک هستیم که بعد از استفاده در طبیعت رها شده و پس از آن از بودجه کشور برای ساماندهی، جمع آوری و دفن این مواد هزینه می‌شود.

گل آفرین زارع، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست فارس نیز از مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس تقاضا کرد در خصوص حفاظت از محیط زیست برنامه های مدونی با همکاری محیط زیست برای اشخاص و اصناف مختلف تدوین شود.

زارع با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم برنامه های آموزشی صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در همه‌ی سطوح از کودکان تا بزرگسالان گنجانده شود برای تولید محتوای آموزشی از طریق اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست فارس اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین خواستار معرفی الگوهای موفق شامل کارشناسان، متخصصان و فعالان محیط زیست شد و افزود: این اقدام می تواند بر انگیزش سایر افراد در جامعه تأثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.