• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

اخذ سند تک برگی ۸۰۰ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر سراوان حسین ظاهری به عنوان دبیر ششمین جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر معرفی شد رییس هلال احمر شهرستان لنگرود در تجلیل از خبرنگاران؛خبرنگاران وجدان بیدار، سفیران آگاهی و بصیرت هستند و وجود آنها در جامعه موجب رشد،توسعه و پیشرفت می شود موثقی نیا: نورد گرم ۲ و نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه؛ از پروژه های شاخص ملی است/ عملکرد مبارکه در برخی حوزه ها همسو با تکنولوژی های جهانی است شناسایی بیش از ۳۹ هزار مورد جدید با احتمال ابتلا به پُرفشاری خون در فارس، از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون دکتر سیدعباس حسینی: ما با عزم ملی برای تحقق هدف ملی می کوشیم تشکیل شورای راهبردی در آینده‌ای نزدیک باهدف افزایش تعداد شهرهای ملی ربات‌های پستی به نمایش گذاشته شد شکست جبران‌ناپذیر صهیونیست‌ها، از رزمندگان حماس «در میان‌ کهربا» در فضای مجازی پدیدار می‌شود تنها ۴۶ درصد از کودکان شهرستان دیلم از شیر مادر استفاده می‌کنند

4
مدیرکل صداوسیمای فارس:

رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است

  • کد خبر : 22264
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است
فارس_ نشست صمیمی مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس با مدیر کل و رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و کارشناسان و با حضور رئیس پارک ملی بمو و جمعی از محیط بانان ترتیب یافت.

گیتی آنلاین_ مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز فارس در ادامه این نشست که به مناسبت هفته محیط زیست با بازدید از گونه های حیات وحش منطقه و همچنین موزه پارک ملی بمو همراه شد اظهار داشت: رسانه، عنصر تاثیرگذار در حفاظت بهینه از ارزش‌های محیط زیست است، صدا و سیمای استان فارس آمادگی دارد تا با بهره گیری از حداکثر ظرفیت های رسانه ای برای تبیین موضوع و فرهنگ سازی در عرصه محیط زیست اقدام کند.

احمد پهلوانیان ادامه داد: رسانه ها، ضمن برجسته سازی مسائل محیط زیستی و آگاهی بخشی درباره خطراتی که متوجه محیط زیست است، با اعلام سیاست ها، اقدامات؛ در افزایش پاسخگویی تصمیم گیران سیاسی و دولتمردان به مسائل محیط زیستی موثر هستند. امروزه مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است و این مهم بدون حضور و کمک رسانه ها امکانپذیر نیست.

عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس هم با تقدیر از همراهی صدا و سیمای مرکز فارس در تنویر افکار عمومی اظهار داشت: تهدید هوای پاک کلانشهر شیراز به واسطه استفاده از سوخت بی کیفیت، جدیت در تخصیص حقابه تالاب‌های فارس و واکنش به تخریب مزارع اطراف شیراز که با فاضلاب آبیاری می‌شود از جمله مباحث مهم است که رسانه ها به آن پرداخته اند.

پورشیرزاد با اشاره به نقش صدا و سیما و دیگر رسانه ها در حفظ مواهب الهی و اینکه شعار این هفته در سال جاری با عنوان “نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی” افزود: این شعار در سال جاری به درستی نامگذاری شد، چرا که یکی از معضلات جامعه جهانی که در سطح ایران به شکل شدیدتر شاهد آن هستیم استفاده از مواد، ظروف و کیسه‌های پلاستیک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: در سطح جامعه از کوچک‌ترین خرید در خوار و بار فروشی، مارکت‌ها و اغذیه فروشان شاهد استفاده از پلاستیک هستیم که بعد از استفاده در طبیعت رها شده و پس از آن از بودجه کشور برای ساماندهی، جمع آوری و دفن این مواد هزینه می‌شود.

گل آفرین زارع، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست فارس نیز از مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس تقاضا کرد در خصوص حفاظت از محیط زیست برنامه های مدونی با همکاری محیط زیست برای اشخاص و اصناف مختلف تدوین شود.

زارع با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم برنامه های آموزشی صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در همه‌ی سطوح از کودکان تا بزرگسالان گنجانده شود برای تولید محتوای آموزشی از طریق اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست فارس اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین خواستار معرفی الگوهای موفق شامل کارشناسان، متخصصان و فعالان محیط زیست شد و افزود: این اقدام می تواند بر انگیزش سایر افراد در جامعه تأثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.