• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

لزوم ترویج فرهنگ بسیجی در سطح شبکه پستی لوله‌گذاری محور دروازه قرآن؛ تدبیر مدیریت شهری برای جلوگیری از تکرار حادثه پیام مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت ۱۴ اسفند روز ترویج قرض‌الحسنه بازدید صمیمانه اسحاق جهانگیری از مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین شهید فیاض‌بخش کرمان می‌ترسم از روزگاری که سَروَن و گُلوَنی فراموش شود! اصحاب رسانه، بازویی توانمند برای کمک به تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد محله اسلامی ارومیه میزبان همایش نقش جوانان در پیشرفت ایران اسلامی مهدی صفاتی فرماندار صومعه سرا درجشنواره گل و گیاه زینتی کیشستان؛ هدف از برگزاری جشنواره ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در صومعه سرا است جزئیات برنامه‌های گرامیداشت دهمین «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد زمان بندی مراسم استقبال از دوازده شهید گمنام در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد تدوین فیلم کوتاه «یازدهم اکتبر» پایان گرفت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی؛  حجاب و عفاف در نظام اسلامی امری مهم است

2

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: رسانه ها نقش بی بدیل در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند

  • کد خبر : 43471
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۱۳
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: رسانه ها نقش بی بدیل در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارومیه سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تبیین گسترده دستاورد‌های انقلاب اسلامی در سایه فعالیت روزافزون رسانه‌ها امکان‌پذیر است و جبهه رسانه‌ای در راستای امید آفرینی باید تلاش بیشتری انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، سردار رمضان شریف در مراسم آغازین ” جام رسانه‌ای امید ” که با حضور خبرنگاران و کارکنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان استانی در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد؛ گفت: فعالیت روزافزون رسانه ها منجر به تبیین گسترده دستاوردهای انقلاب اسلامی می شود و جبهه رسانه ای باید در راستای امید آفرینی از هیچ تلاشی دریغ نکند.

او اظهار کرد: انقلاب اسلامی الگوی جهانیان است و به همین دلیل دشمنان در حوزه های مختلف دست به ایجاد ناامنی می زنند و با هدف زیر سوال بردن عملکرد و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در کشور هستند.

اوتصریح کرد: رسانه ها در تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام وظیفه سنگینی برعهده دارند و نباید به دشمنان اجازه ایجاد ناامنی در حوزه رسانه بدهند. رسانه ها باید با میدان داری و جریان سازی فرهنگی در جامعه، خلاهای موجود در انتقال پیشرفتهای کشور را جبران کنند.

سخنگوی سپاه با اشاره به قدرت رسانه‌های کشورهای غربی گفت: قدرت رسانه‌های معاندان غیرقابل‌انکار است و در این حوزه کم‌کاری داشته و نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب و خرابکاری‌های قبل انقلاب را به‌درستی به نسل جوان انتقال دهیم.دشمنان تلاش می‌کنند تا شرایط ما را بحرانی نشان دهند. از کوچکترین ضعف ما بزرگترین جریان سازی‌ها را انجام می‌دهند و از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره ای با وارونه جلوه دادن حقایق سعی دارند که امید را از مردم ایران بگیرند.

سردار شریف ادامه داد: ما و اهالی رسانه وظیفه داریم وضعیت قبل از انقلاب را به درستی به مردم و جوانان منتقل کنیم. اینکه همه جا و هر زمانی مشکلات خاص خودش را داشته و دارد، برای آنها تبیین شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هژمونی آمریکایی‌ها شکست خورده و هم اکنون کشور در سکوی اقتدار ایستاده است، پیشرفت‌های علمی کشور بیان گر این است که با همه تلاش‌های دشمن، روند انقلاب زنده و رو به رشد بوده و ۲۰۰ هزار شهید کشور با خون خود توانستند انقلاب را به این مرحله برسانند.

امام خمینی(ره) عامل ایجاد یک زلزله سیاسی عمیق در دنیای کنونی

 

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اظهار اینکه امام خمینی(ره) روحانی فرزانه و مجاهد، توانست یک زلزله سیاسی عمیق در دنیای کنونی به وجود بیاورد؛ گفت: امام خمینی (ره) در مدیریت کشور، احکام اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) را به کار بست و همین امر از دلایل مهم شکست ناپذیر بودن انقلاب اسلامی در مقابل آسیبها بود.

سردار شریف افزود: امام خمینی (ره) حقیقتی جاودان و بی پایان است که با اندیشه‌های روشنگرانه و رهبری بی‌بدیل خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی یک تهاجم سنگینی برای ملت ایران بود که پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی فقط نصرت الهی و امداد غیبی بوده است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: راه امام خمینی راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست و در هیچ زمان و هیچ مکانی به نغمه‌های نفاق گونه دشمنان خارجی و عناصر خودفروخته داخلی آنان توجهی نخواهیم کرد.

سردار شریف ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی نه‌ تنها کشور ما را از حلقوم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیرون کشید، بلکه دین و احکام اسلامی را به عرصه مدیریت کشور خودمان و منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک طرح نو و حرکت جدیدی را در جهان شکل داد، گفت: استکبار جهانی دو بلوک را در جهان ایجاد کرده بود و دنیا را بین دو قدرت شرق و غرب تقسیم کرده بود و به تدریج درصدد بودند بلوک شرق را نیز حذف کرده و خود یکه‌تاز شوند، ولی امام خمینی با پیروزی رساندن انقلاب اسلامی یک نگاه جدید مبتنی بر قرآن کریم و فرهنگ پیامبر اعظم (ص) مطرح کرد.

سخنگوی سپاه به چهل و پنجمین سال پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در همه این سال‌ها حتی یک روز هم دشمنان از دشمنی دست برنداشته‌اند و انواع توطئه علیه ملت و نظام کردند تا انقلاب را عقب برده و مردم را ناامید کنند.

او بر لزوم نگاه منصفانه و بدون جانبداری به وضعیت کشورمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: آمریکایی‌ها قبل از انقلاب بر تمام شئون کشور ما حاکم بودند و ۱۳۰ هزار مستشار اعم از نفت، گاز، شیلات و امنیت به طور کلی تمام ثروت کشورمان را در اختیار داشتند.

سردار شریف با بیان اینکه بیش از ۱۳ سال یک نخست وزیر وابسته به صهیونیست‌ها مقدرات کشور ما را در اختیار داشت، ادامه داد: حتی تحلیل‌گران غربی نیز بر این مطلب صحه می‌گذارند که اختیار کشور ما در دست بیگانگان بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی شناخت عمیق از دشمنان ملت ما داشتند بنابراین به گونه‌ای این انقلاب را به پیروزی رسیدند که کسی نمی‌تواند بر آن خلل ایجاد کند، تکیه بر فرهنگ اهل بیت (ع)، پشتیبانی ملت و رهبری حکیمانه ولایت فقیه سه ضلع اصلی است که انقلاب را آسیب‌ناپذیر و مستحکم کرد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه مقام معظم رهبری این انقلاب را شاداب، بالنده، پیش‌برنده، موفق و رو به جلو حرکت داده است، گفت: هم امام هم رهبر معظم انقلاب از پشتیبانی حضرت مهدی (عج) برخوردار هستند چراکه با معادلات سیاسی نمی‌توان انقلابی با این عظمت را به پیروزی رساند و آن را به صورت زنده و الهام‌بخش حفظ کرد.

وی گفت: فعالیت گروهک‌های تجزیه‌طلب در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب و نفوذی‌های آنها، جریان طولانی مدت و سخت جنگ تحمیلی و اتفاقاتی از این دست هر یک به تنهایی کافی بود تا انقلاب اسلامی را مچاله کرده و از پای دربیاورد، ولی اراده خداوند متعال چیز دیگری بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انسانهای پاک سرشت زیادی پای درخت انقلاب شهید شده‌اند که در بین آن‌ها انسان‌های بزرگی همچون سردار سلیمانی، آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری و … بودند، همه این‌ها سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند که نباید از کنارشان ساده بگذریم.

روایتگری ۷۵ خبرنگار در رویداد ” جام رسانه امید ” در قالب ۱۶ تیم رسانه ای از خدمات نظام اسلامی و پیشرفت های استان

 

     

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی نیز در مراسم آغاز به کار نخستین رویداد «جام رسانه امید» اظهار کرد: جام رسانه امید یک رویداد ۲۴ ساعته است که با هدف به چالش کشاندن اصحاب رسانه و در راستای تولیدمحتوا و برای امید و نشاط آوری، از امروز ۱۴ بهمن آغاز شده است.

جهانگیر اسلام پرست افزود: در این رویداد، شرکت کنندگان پیشرفت‌های ایران را در دو بخش تولید محتوا و انتشار محتوا در محورهای جهاد خدمت، جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی به‌صورت استانی و کشوری در گروه‌های انفرادی و تیمی در معرض نمایش قرار خواهند داد.

اسلام‌پرست افزود: علاقمندان برای حضور در این جام نیز در قالب تیمی و با تشکیل گروه‌های چهار نفره شرکت می‌کنند.

وی گفت: ایده‌پردازی، پادکست، گزارش مکتوب «خبری، تحقیقی و تحلیلی»، تیتر، عکس، یاداشت و سرمقاله، پوستر و اینفوگراف و نماهنگ موبایلی از جمله قالب‌های رویداد «جام رسانه امید» است.

رئیس بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: حجم و تعداد انتشار، کیفیت محتوایی اثر، تعداد بازدید، اعداد اشتراک گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب از شاخص‌های ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه است.

گفتنی است در نخستین رویداد رسانه‌ای امید ۷۵ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی در قالب ۱۶ تیم رسانه‌ای  خدمات نظام اسلامی و پیشرفت استان را در قالب‌های ایده پردازی، گزارش مکتوب، خبری، گزارش تحلیلی و تحقیقی،  یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس  پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی روایت گری می‌کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43471

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.