• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

سرمحیط بانی ارژن، چشم بینای محیط زیست در برخورد با تخلفات

  • کد خبر : 51743
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
سرمحیط بانی ارژن، چشم بینای محیط زیست در برخورد با تخلفات
فارس_ مسوول سر محیط بانی ارژن با ارائه گزارشی از برخورد این واحد محیط زیست با تخلفات اظهار داشت: در ادامه انجام دستورات قضایی و اجرای احکام رفع تصرفات و خلع ید از اراضی ملی، پیرو 9 دستور قضایی انجام شده در هفته های اخیر، با حضور نیروهای انتظامی پاسگاه دشت ارژن و کارکنان محیط زیست ارژن، سه حکم دیگر از اجرای احکام استان اجرایی شد.

گیتی آنلاین_ عباس راستی با ارائه گزارشی در این زمینه افزود: بر این اساس سه خلع ید و رفع تصرف به میزان هر کدام به ترتیب ۳/۶هکتار و دوم حدود ۱۹ هزار مترمربع و سوم ۱۲۰۰ متر مربع جمعا ۵/۶هکتار رفع تصرف و خلع ید در منطقه حفاظت شده ارژن انجام شد.

مسوول سر محیط بانی ارژن اضافه کرد: طی دو هفته گذشته، ۱۰ حکم رفع تصرف و خلع ید از اراضی دشت ارژن انجام شده که اکثرا از شعبه ۵ اجرای احکام پیگیری شده است.

به گفته وی، در این ۱۰ حکم رفع تصرف چهار ساختمان ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع در اراضی ملی بوده که رفع تصرف و خلع ید شده و به میزان جمعا حدود ۳۰۰ متر مربع ساختمان‌ از ید متصرفان خارج و به منابع ملی بازگشته است.

مسوول سر محیط بانی ارژن ادامه داد: ۶ رفع تصرف و خلع ید نیز از زمین‌های متصرف شده بوده که جمعا حدود ۷و نیم هکتار از اراضی ملی و حاشیه تالاب نیز رفع تصرف و خلع ید انجام شده و احکام اجرا شده است.

به گفته راستی سه حکم رفع تصرف و خلع در دست اجرا است و با تعیین وقت از پاسگاه انتظامی ارژن، حتی با عدم حضور متصرفان ، نیروی انتظامی ارژن به صورت قاطع احکام را اجرا خواهد کرد، طبق حکم قضایی این تصرفات می بایست آزاد شود ، با این سه حکم در دست انجام حدود ۳ و نیم هکتار رفع تصرف و خلع ید از اراضی ملی انجام خواهد شد.

مسوول سر محیط بانی ارژن اضافه کرد: تمام این ۱۰ احکام انجام شده با حضور مامورین و افسران مخصوص رفع تصرف و خلع ید پاسگاه انتظامی ارژن و با دقت gps طبق حکم قضایی انجام شده شده است. ضمنا سه دستگاه آره برقی و ادوات آنها با توجه به دستور قضایی شعبه های اجرای احکام تحویل اداره املاک تملیکی شد و با اخذ جریمه نقدی و انجام محکومیت متخلفان، تحویل شخص شده است.

راستی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲ نیروی ارژن به تازگی مفتخر به بازنشستگی شدند و دو نیروی باقی مانده، طی یک الی دوماه آینده بازنشسته می‌شوند،منطقه حفاظت شده دشت ارژن نیاز مبرم به نیروهای دلسوز و تازه نفس دارد.

ضمنا از اواخر سال گذشته و نوروز تا کنون به جدیت مانع کار موتور سیکلت هایی شدیم که از حاشیه جنگل و داخل جنگل‌ها و کوه پهن با آره دستی یا تبر و پتک، با شکستن چوب درختان حتی خشک باعث تخریب می شدند، چندین موتور سیکلت توقیف شد و چوب‌های آنها و وسایل و ادوات آنها نیز ضبط شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51743

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.