• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خبر داد:

شرکت ۳۵ میلیون نفر در پویش ملی سلامت/ تمدید این طرح تا ۳۰ دی ماه در کشور / تشریح اقدامات وزارت بهداشت در حادثه تروریستی کرمان

  • کد خبر : 40170
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
شرکت ۳۵ میلیون نفر در پویش ملی سلامت/ تمدید این طرح تا ۳۰ دی ماه در کشور / تشریح اقدامات وزارت بهداشت در حادثه تروریستی کرمان
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شرکت ۳۵ میلیون نفر در طرح پویش ملی سلامت خبر داد و گفت: این طرح با محوریت پرفشاری خون و غربالگری دیابت تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.

گیتی آنلاین_ دکتر سید محمد پور حسینی با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان افزود: بلافاصله بعد از اعلام حادثه، وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور به کرمان سفر کردند و در ۱۲ بیمارستان کرمان برکار مداوای بیماران نظارت داشتند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که استان معین کرمان بودند نیز از همان ابتدای حادثه آمادگی خود را برای اعزام نیرو به کرمان اعلام کردند و از استان یزد نیز خون به کرمان ارسال شد و البته در حال حاضر نیازی به اعزام نیروی متخصص به کرمان نیست.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: استان یزد در شیوع بیماری دیابت و پرفشاری خون جزو سه استان رتبه اول در کشور است و لذا اهمیت پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون در این است که افرادی که دارای دیابت و یا پرفشاری خون هستند، ولی از بیماری خود خبر ندارند شناسایی می‌شوند.

دکتر پورحسینی ادامه داد: شناسایی هرچه زودتر این دو بیماری باعث می‌شود تا بتوان با اقدامات درمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب و الگوی رفتار صحیح زندگی، از عوارض خطرناک این بیماری‌ها که برخی قابل برگشت هم نمی‌باشد، جلوگیری کرد. این دو بیماری می‌توانند شیوع بیماری‌های قلبی عروقی که شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور ما می‌باشد را افزایش دهند.

وی در ادامه به تمدید پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت استان یزد ۴۲۴ هزارو ۷۹۷ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که هشت هزارو ۷۹۷ نفر با احتمال پرفشاری خون و چهار هزار و ۱۶۱ نفر با احتمال دیابت در این طرح شناسایی شدند.

وی تعداد افراد شرکت کننده در این طرح در کشور را نیز ۳۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این طرح تا ۳۰ دی ماه تمدیده است.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در استان یزد آغاز شده است و تا ۳۰ دی ادامه دارد.

همه‌ افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در گروه‌های سنی می‌توانند برای شرکت در طرح پویش سلامت به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه خدمات جامع سلامت مراجعه و از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40170

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.