• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
مدیرکل بیمه سلامت استان خبرداد:

شناسایی ۲۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در کرمانشاه/ نشان‌دار شدن ۱۴۶۸ زوج نابارور در کرمانشاه

  • کد خبر : 32147
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
شناسایی ۲۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در کرمانشاه/ نشان‌دار شدن ۱۴۶۸ زوج نابارور در کرمانشاه
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور گفت: این اجلاس در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور گفت: این اجلاس در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه- دکتر رضا تحویلیان، در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت و تشریح برنامه‌های اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور، تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان را یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر اعلام و اظهارداشت: این تعداد ۵۸ درصد جمعیت دو میلیون نفری استان را شامل می‌شود.
تحویلیان با بیان اینکه درحال حاضر پنج دهک از جامعه بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: از مجموع بیمه شدگان استان ۸۶۱ هزار نفر معادل ۷۴ درصد بیمه شدگان بصورت رایگان بیمه شده اند و درصد زیادی از آنها جزو دهک های یک تا پنج می باشند و از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج را یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۸ هزار بیمار صعب العلاج در استان شناسایی و نشان‌دار کرده ایم و از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۲۰ میلیارد تومان بابت هزینه درمان این بیماران پرداخت کرده‌­ایم و پرونده آنها در سامانه هوشمند بهداشت و درمان وجود دارد و هزینه های درمانی آنها را پرداخت می کنیم.
تحویلیان راه اندازی نسخه الکترونیک را از دیگر اقدامات مهم دولت در حوزه بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: درحال حاضر تنها حدود ۱۰ تا ۱۲ کشور در دنیا هستند که نسخ الکترونیکی دارند و ایران یکی از آنها است.
مدیرکل بیمه سلامت استان تشکیل پرونده سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع، را از دیگر فعالیت های شاخص دولت در حوزه بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸۳ پزشک در کرمانشاه با بیمه سلامت در طرح پزشک خانواده همکاری دارند.
تحویلیان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان از هزینه های درمانی مردم را پرداخت کرده‌­ایم و بیمه سلامت استان کرمانشاه ماهیانه ۹۳ میلیارد تومان هزینه های درمانی افراد تحت پوشش را پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت در تمام مراکز درمانی دولتی برای بیماران رایگان است، عنوان کرد: اگر هم کاستی در این راستا هست بیشتر مربوط به مراکز درمانی بخش خصوصی است، لذا درصورتی که مردم شکایتی از کیفیت خدمات درمانی دارند می تواند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح نمایند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به خدمات بیمه سلامت استان به زوج های نابارور هم اشاره داشت و گفت: تاکنون ۱۴۶۸ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت را در کرمانشاه نشان دار کرده ایم و هزینه های درمانی زوج های نابارور در کرمانشاه توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
تحویلیان همچنین از برگزاری اجلاس مدیران کل بیمه سلامت در کرمانشاه خبردادو گفت: مهمترین مسائلی که در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بیمه سلامت است.
وی افزود: باتوجه به اینکه روز به روز بر میزان استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل در حوزه های مختلف افزوده می شود، بنا داریم از این ظرفیت برای تحلیل داده ها، شناسایی نیازهای دارویی هر استان و… استفاده کنیم.
تحویلیان خاطرنشان کرد: نظام سلامت خانواده، پزشک خانواده و نظام ارجاع از دیگر مسائلی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بیمه سلامت استان بررسی مکانیسم نحوه پرداخت به شرکای کاری همچون پزشکان، امور مشتریان و مشتری مداری و بخش نیروی انسانی و پرسنل را از دیگر مسائلی عنوان کرد که قرار است در اجلاس مدیران کل بیمه سلامت کشور در کرمانشاه مورد بررسی قرار گیرد.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر: سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.