• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

صدقه پس انداز نزد پروردگار است

  • کد خبر : 39907
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
صدقه پس انداز نزد پروردگار است
فارس_ استادیار دانشگاه آمل به اهمیت صدقه اشاره کرد و گفت: نکته ای که در موضوع اقتصادی حضرت سجاد(ع) به آن پرداخته است صدقه است، صدقه پس انداز نزد پروردگار است.

گیتی آنلاین_ محمد هادی رجائی لیتکوهی در همایش ملی رساله الحقوق امام سجاد(ع) که در شهرستان مهر برگزار شد، در خصوص برخی ملاحضات اقتصادی در رساله الحقوق امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت امام سجاد در خصوص منفعت دنیا می فرماید سود دنیا در تعارض با یکدیگر نیست بلکه می شود هر دو آنان را با هم داشت.

وی در ادامه با تصریح اینکه سود دین و دنیا را می شود با یکدیگر داشت، اضافه کرد: دنیا محل تجلی اقتصاد است، این عظمت دنیا را می تواند در کلام امام علی(ع) نیز مشاهده کرد، عظمت دنیا را باید در نظر گرفت که می توان در دنیا کارهای بزرگی را انجام داد، موضوع بعدی که در رساله امام وجود دارد در حوزه اقتصاد می تواند ره گشا باشد.

استادیار دانشگاه آمل مال حرام را مورد توجه قرار داد و گفت: مال حرام را امام مطلقا حرام می داند، اثر کم و زیاد آن یکی است، قدرت مقدار بسیار در مال حرام مهم است، نکته دیگر که می تواند در موضوع اقتصادی در رساله حضرت امام سجاد(ع) به آن پرداخت صدقه است، صدقه پس انداز نزد پروردگار است.

وی صدقه را ذخیره انسان نزد خداوند برشمرد و گفت: صدقه امانت نزد خداوند است، صدقه باید مال حلالی که محصول تلاش انسان بوده باشد، رشد جامعه منوط به رشد فرد است، اینکه می گوییم صدقه باید با تلاش خودمان باشد انسان با تلاش رشد پیدا می کند.

رجائی ابراز کرد: پایدار بودن اقتصاد امکان پذیر نیست مگر نگاه قابلیت پذیر در توسعه است، جامعه زمانی به توسعه پایدار می رسد که انسان ها قابلیت هایی که مبتنی بر آزاد پنج گانه دست پیدا کند.

وی با تصریح اینکه در کار خیر نباید افراط را در پیش گرفت، افزود: انسان در مسیر کمک به دیگران هم نباید کاری کند که خودش به زحمت و مشقت بیافتد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39907

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.