• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

صدور ۵۰ درصدی اسناد تک‌برگی اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 38434
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
صدور ۵۰ درصدی اسناد تک‌برگی اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور ۵۰ درصدی اسناد تک‌برگی اراضی کشاورزی خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی دارای سند تک برگی شدند، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی در خصوص ثبت‌اسناد تک برگی کشاورزی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

ناصر عتباتی ادامه داد: تک برگی کردن اسناد اراضی کشاورزی به تأکید مقام معظم رهبری و ریاست معظم قوه قضائیه بر صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: آذرباجان‌غربی با بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی، از استان‌هایی است که اراضی کشاورزی آن بسیار قابل‌توجه می‌باشد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با پیگیری‌های قرارگاه استانی شهید سلیمانی، ۴۳ هزار قطعه زمین کشاورزی در این استان به‌صورت تک برگی ثبت مالکیت شده است که این موضوع باعث حائز شدن رتبه سوم کشوری در ثبت‌اسناد تک برگی زراعی شده است و امید است تا پایان سال، این ارقام به بیشترین میزان خود برسد.

او خاطرنشان می‌شود از یک میلیون و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان، ۴۶۰ هزار هکتار دارای سند تک برگی می‌باشد و اجرای کامل این طرح در دستور کار جدی دادگستری آذربایجان‌غربی قرار دارد و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول دراین‌خصوص قابل‌قبول نیست. این طرح، با تثبیت مالکیت‌ها بر اساس قانون حد نگار، از اختلافات ملکی جلوگیری می‌کند و به رفع معارض در اراضی مختلف نیز کمک می‌کند². امیدواریم با تلاش مشترک مقامات و کشاورزان، اولین استانی باشیم که برای ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی سند تک برگی صادر شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=38434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.