• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

معرفی مدیرکنترل کیفیت متخلف به کمیسیون ماده ۴۲ کارت هدیه مجازی خدمتی دیگر از بانک مسکن/ مزایای استفاده از کارت هدیه مجازی چیست؟ پاکسان ۲۰۲۱ با جهش تولید، رشد درآمدها، افزایش صادرات و برنامه روشن آتی دومین دوره جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران در شهرستان بوکان برگزار می‌شود برگزاری کافه دخترانه در حاشیه نمایشگاه «گوهر شاد» وزیر بهداشت از اورژانس ۶۰ تختخوابی بیمارستان شهید بهشتی کاشان بازدید کرد تقدیر وزارت امور اقتصاد و دارایی از بانک ایران زمین موافقت سهامداران همراه اول با افزایش سرمایه ۵۹ درصدی میز خدمت حوزه سلامت، با حضور مسئولان ارشد وزارت بهداشت برپا می‌شود مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت پارس خزر (سهامی‌عام) مورخ ۰۸/۱۰/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات شرکت در حال برگزاری است . روابط عمومی ها باید از فضای سنتی خارج شوند و شرایط جدید را بشناسند / آغاز واگذاری زمین نهضت ملی مسکن به خبرنگاران خراسان رضوی مسئول فرهنگی ورزشی هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان لرستان منصوب شد

6
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در دیدر با مدیر کل صدا و سیمای فارس:

ظرفیت های رسانه‌ای با جهاد تبیین و زمینه سازی برای مصرف بهینه یاریگر ما در گذر از تابستان پُرمصرف برق است

  • کد خبر : 20995
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
ظرفیت های رسانه‌ای با جهاد تبیین و زمینه سازی برای مصرف بهینه یاریگر ما در گذر از تابستان پُرمصرف برق است
فارس_ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در نشستی با مدیر کل صدا و سیمای فارس بر ضرورت بهره گیری از توان تخصصی رسانه ها برای عبور از تابستان پر مصرف برق تاکید کرد و اظهار داشت: ظرفیت های رسانه ای و صدا و سیما با جهاد تبیین و زمینه سازی برای مصرف بهینه یاریگر ما در گذر از تابستان پرمصرف برق است.

گیتی آنلاین_ یدالله حقیقی در این نشست که با حضور علی‌اکبر کاظمی مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی وزارت ترتیب یافت به تشریح موقعیت استان فارس در تامین و انتقال برق پرداخت و برخی از شاخص های تولید و مصرف برق در فارس و جنوب کشور را تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه از رشد ۱۴ درصدی تقاضای برق در گرمترین روز بهار تا کنون خبر داد و با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: رقم مصرف برق در گرم ترین روز بهار به ۶۱ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید که ۷۵۰۰ مگاوات بیشتر از حداکثر اوج بار و معادل مصرف برق پنج استان کشور بوده است ، برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و مصرف بهینه برق موضوعی است که با تلاش جمعی و جهاد تبیین و به میدان آمدن ظرفیت‌های رسانه ای می توان به آن دست یافت.

حقیقی در ادامه خاطر نشان کرد: امسال با افزایش زود هنگام دمای هوا در استان و در نتیجه با رشد مصرف مواجه شده‌ایم، تمام سعی ما این است که برق پایدار برای همه مشترکان تامین شود. صنایع نگرانی برای تامین برق نداشته باشند، امسال با برنامه‌ریزی مفصلی که با هماهنگی وزارت صمت انجام شده برق صنایع بیش از پارسال تامین خواهد شد.

علی اکبر کاظمی، مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی وزارت هم در این نشست بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای تاکید کرد و اظهار داشت: وزارت نیرو با در نظر گرفتن مشوق های خوب برای مشترکان از ابتکار عقد تفاهم نامه با مشترکان کشاورزی و صنعتی نیز استفاده کرده است، برنامه‌ریزی شده صنایع کوچک که ۹۲ درصد از مشترکان بخش صنعت را شامل می‌شوند و تعداد شاغلان بالایی هم دارند، بدون محدودیت از برق استفاده کنند. رسانه ها بویژه صدا و سیما می توانند با انعکاس اقدامات انجام شده یاریگر ما در عبور از تابستان پیش رو باشند.

مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی وزارت اضافه کرد: رسانه ها و صدا و سیما با انعکاس تفاهم هایی که با حوزه صنعت شده است فضای تفاهم و همدلی و هم افزایی را پررنگ ترسیم میکنند و آن را بازتاب دهند ، صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی امسال یک نیم روز در هفته (۱۲ ساعت) محدودیت دارند که می‌توانند در شیفت کاری اضافه و یا روزهای تعطیل این توقف تولید را جبران کنند. پارسال تقاضای تامین برق بخش سیمان برای تولید ۵ میلیون تن بوده، اما به میزان تولید ۵.۳ میلیون تن، برق تامین کردیم و امسال هم برنامه‌ریزی شده، برق لازم برای تقاضای مورد نیاز سیمان تامین شود. بازتاب دادن این تصمیمات تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی برای عبور از تابستان پیش رو دارد.

احمد پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای استان فارس هم در این نشست با تقدیر از مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و مسوولان وزارت نیرو بر لزوم همکاری و مساعدت با شرکت برق منطقه ای فارس برای عبور از تابستان پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: امکانات تخصصی رسانه ها در صدا و سیمای فارس، خبرنگاران توانمند، مجریان و برنامه ریزان و تولیدکنندگان برنامه های مستند و خبری این آمادگی را دارند تا با استفاده از ظرفیت های موجود و موضوع مهم جهاد تبیین و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه برق در تابستان در نقطه اوج مصرف را رسانه ای کنند.

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس در ادامه افزود: شاید بتوان گفت تاثیری که کار و فعالیت رسانه ای که در این حوزه انجام می شود کمتر از کار و فعالیت عملیاتی و عمرانی و اقتصادی برای ساخت نیروگاه و افزایش ظرفیت فنی و توسعه خطوط انتقال نیست ، گاه اثر یک برنامه مستند و صوتی و تصویری حتی بیشتر از فعالیت عملیاتی و عمرانی است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و مشاور وزیر نیرو و مدیر کل دفتر روابط عمومی وزارت در پایان این نشست با ظرفیت ها و امکانات ساخت برنامه های صوتی و تصویری در صدا و سیما آشنا شدند.

در پایان این جلسه مشترک از احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای فارس بخاطر حسن همکاری و مساعدت در اشاعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی برق قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20995

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.