• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آئین اختتامیه طرح«گسترش سواد آبی» تاکید کرد:

فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب تنها با گره زدن سواد آبی به سواد رسانه ای میسر است

  • کد خبر : 23347
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب تنها با گره زدن سواد آبی به سواد رسانه ای میسر است
فارس_ مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: با توجه به نقش سازنده رسانه در امر فرهنگ سازی و جریان سازی، برای فرهنگ سازی در صرفه جویی، سواد آبی باید با سواد رسانه‌ای گره بخورد تا در امر فرهنگ سازی موفق شویم.

گیتی آنلاین_ محمد خلیل عسکری در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طرح گسترش سواد آبی تحت عنوان«داناب» و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در سالن شهید ترکمان شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، اظهار کرد: موثرترین عنصر تربیت که مادران هستند در این آئین حضور دارند.و موثرترین رسانه معلمان هستند که تا کنون هیچ چیزی جای آن را نگرفته اند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس افزود: مدیریت آب با توجه به جمیع شرایط ازجمله؛ محدودیت منابع آبی کاهش بارش ها، مصرف بی رویه و …، نیازمند مدیریت هنرمندانه ای است.

عسکری تصریح کرد: هنر صرفه جویی باید از طریق فرهنگ سازی صورت گیرد و مهمترین وظیفه ما جریان سازی است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش سازنده رسانه در امر فرهنگ سازی و جریان سازی، برای فرهنگ سازی در صرفه جویی، سواد آبی باید با سواد رسانه‌ای گره بخورد تا در امر فرهنگ سازی موفق شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با رویکرد پژوهشی و محوریت دانش آموز همکاری آموزش و پرورش، با شرکت آب منطقه‌ای استمرار خواهد داشت.

وی با تجلیل از رتبه اول فارس در طرح «گسترش سواد آبی» ادامه داد: فرهنگ صرفه جویی باید از آبخوری های مدارس آغاز و تا منازل ادامه یابد یابد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس نیز در این آئین که با حضور فرهنگیان و دانش آموزان برگزیده طرح «گسترش سواد آبی» و در هفته صرفه جویی آب، برگزار شد، اظهار کرد: کمبود آب یکی از چالش‌های اساسی دنیاست لذا صنعتی شدن، افزایش جمعیت و…، از علل این چالش است.

سیاوش بدری استان فارس را از مناطق خشک ونیمه خشک کشور برشمرد و افزود: ۱۳۹ دشت مطالعاتی در استان فارس قرار دارد بیش از ۹۰ درصد از مناطق ممنوعه در برداشت آب قرار دارد و تنها از ۱۵ دشت ما مجاز به برداشت آب هستیم.

وی، تصریح کرد: در سطح استان فارس ۹ سد داریم ۱۰۳ هزار منابع آبی داریم که ۱۰۰ هزار واحد آن مربوط به چاه هاست.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی بیش از ۹۱ درصد از برداشت های آب را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، خاطرنشان کرد: اضافه برداشت های حاشیه دریاچه های مهارلو و بختگان موجب پیشرفت آب های شور به سمت زمین های حومه این دریاچه ها شده است.

وی ادامه داد: در استان فارس ایجاد سه سد آبی در دست مطالعه قرار دارد.

بدری گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مزارع در راستای کنترل مصرف آب در دستور کار است.

وی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان خبر داد و افزود: این طرح با اولویت مصرف صنعتی و در ادامه آب شرب در حال اجراست و تا کنون ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس، از مشارکت بیش از ۲ هزار و ۳۰۹ فرهنگی و دانش آموز در این طرح، خبر داد و افزود: اجرای طرح سواد آبی در امر فرهنگ سازی در صرفه جویی در مصرف آب بسیار موثر است.

خاطر نشان می شود: در این جلسه از تعدادی از برگزیدگان این طرح تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23347

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.