• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد: توسعه پایدار روستایی در راستای تقویت راه مناسب

  • کد خبر : 36437
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  توسعه پایدار روستایی در راستای تقویت راه مناسب
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ساخت راه مناسب برای روستاها از جمله مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی است.
ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به آسفالت راه‌های روستایی در استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار خانوار در روستاهای آذربایجان غربی از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند و در مجموع ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی باتوجه‌به عملکرد آسفالت راه‌های روستایی استان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه جاری، در راستای ارائه خدمات حداکثری به مردم به‌ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، این اداره کل در چارچوب وظایف سازمانی خود با جدیت تمام نسبت به ساخت و توسعه راه‌های روستایی در استان پرداخته است.

وی ادامه داد: ساخت راه مناسب برای روستاها و مناطق کم‌برخوردار از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی بوده و نتایج مطلوبی از جمله محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه دارد.

دست‌نشان، با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ساخت، توسعه و ارتقای کیفیت راه‌ها دارد گفت: بیش از ١٣٠ کیلومتر در قالب ۶٨ محور در استان زیر بار آسفالت رفت و طی این عملیات هفت هزار خانوار از نعمت جاده آسفالته بهره مند شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود با اشاره به بیشترین طول آسفالت روستاها در شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: سلماس با طولی حدود ٢٠ کیلومتر، ارومیه با طولی بیش از ١٣ کیلومتر، مهاباد با طولی بیش از ١٢ کیلومتر و چایپاره با بیش از ١٠ کیلومتر جز چهار شهرستان اول، با بیشترین بهره‌مندی از طول آسفالت در قالب پروژه‌های سالجاری هستند

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.