• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

مقابله با دشمن امروز نیاز به حرکتهای جهادی در عرصه رسانه دارد

  • کد خبر : 28172
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
مقابله با دشمن امروز نیاز به حرکتهای جهادی در عرصه رسانه دارد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای مقابله دشمن نیاز به حرکتهای جهادی در عرصه رسانه هستیم

به گزارش پايگاه خبري تحليلي گيتي آنلاين از خراسان رضوي، مهدی چمران دیشب در مراسم يادواره شهداي رسانه خراسان رضوي در سالن همايش هاي نمايشگاه بين المللي مشهد برگزار شد اظهار کرد:خبرنگار چشم باز عموم مردم است و و مسائلی که مردم شاید نتواند بازگو کنند خبرنگاران با زبان رسانه بازگو می‌کنند.

وی با اشاره به صحبت دیروز مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه که به دشمن سناسی اشاره کرده بودند بیان کرد: شاید همه نتواند دشمن شناش باشند اما خبرنگار باید دشمن شناش باشد و بتواند هیجان خبری را مدیریت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یک خبر ممکن است جذاب باشد اما واقعیت نداشته باشد و انتشار آن خبر ملتی و شهری بهم بریزد خبرنگار باید امانتدار خوبی باشد و شایعه را از واقعیت تشخیص بدهد.

چمران به جهاد تببین اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین یعنی حقایق همانگونه هست نه دیگران، نه آنچه که دشمنان و خبرنگاران رسانه ها آن ور آب و بازگو می کنند بلکه همان گونه هست تبیین روشن شود و آن را بازگو کنند.

وی اضافه کرد: در جهاد تبیین خبرنگاران بیان کنند تبیین هستندو در این راه بار سنگینی را بر دوش دارند چرا که باید در مقابل شایعات بایستد و جذب شایعات نشود در واقع رابطه مستقمی ببین واقعیت و خبر غیر واقع وجود دارد و خبرنگار باید این موضوع بفهمد و صحت و سقم خبر را درک و بعد برای مردم بازگو کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خبر نگار وجدان بیدار جامعه است گفت: خبرنگار کسی است که می تواند با خبر واقعی خودش به تقوایی الهی برسد یعنی یک خبرنگار باید هم از خودش و همه جامعه و امت اسلامی خودش سیانت کنند اخبار درست به آن برساندو پاسدار واقعیت‌های باشد این یعنی تقوا الهی.

چمران اولین خبرنگاران اسلام را روایان حدیث خواند و بیان کرد: خبرنگاران دوره دفاع مقدس در بهبوهه جنگ در میان آتش و خون و رگبار گلوله کار خود را رها نمی کردند و در میدان جنگ با شعاع می جنگیدند تا رسالت خود را که خبررسانی به گوش مردم و جهانیان بود را به خوبی انجام می دادند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ما دشمن را در مقابل خود می دیم و در مقابل این دشمن جان فشانی ها شد اما امروز با جنگ مواجهه هستیم که دشمن یک جنگ ترکیبی راه انداخته است که کارهای پیچیده تر سخت تر می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به قدر رسانه ها فارسی زبان در دنیا وجود دارد که هیچ زبان به این اندازه در دنیا رسانه به زبان خودش وجود ندارد، عنوان کرد: دشمن با سرمایه گذاری در رسانه های معاند، رسانه های بیدار و با وجدان را از بین می برند و از طریق صدها رسانه خود ملت ما را مورد هجمه و هجوم خود قرار داده است.

چمران با بیان اینکه در اطلاع رسانی ضعف داریم بیان کرد: باید در راستای رفع این ضعف در مقابل غولهای رسانه ای دشمن، باید جهادی عمل کرد و نیاز به خبرنگاران و رسانه های جهادی داریم.

وی تصریح کرد: امروز همه ما در فضای مجازی می توانیم یک رسانه باشیم و دست به روشنگری بزنیم امروز آگاه ساختن جوان و نوجوانی که مرعوب فضای مجازری شده اند جهاد بزرگی است که باید این فتنه دشمن را خنثی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خبرنگاران در جنگ رسانه ای در خط مقدم این جنگ قرار دارند گفت: همان طور که در جنگ تحمیلی موفق شدیم در این جنگ رسانه ای و نرم نیز با کمک خبرنگاران انقلابی موفق خواهیم شد.

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.