• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

نبود پلاک شهرداری، معضل اصلی توزیع مرسولات پستی در آذربایجان غربی/لزوم نصب پلاک هوشمند در درب منازل

  • کد خبر : 40384
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
نبود پلاک شهرداری، معضل اصلی توزیع مرسولات پستی در آذربایجان غربی/لزوم نصب پلاک هوشمند در درب منازل
مدیرکل پست آذربایجان غربی نبود پلاک شهرداری را دلیل اصلی دیر رسیدن مرسولات پستی در استان عنوان کرد.

جواد فتاح زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۶ هزار مرسوله به پست استان واصل می‌شود گفت: نبود پلاک شهرداری توزیع مرسولات پستی را با چالش مواجه کرده است.

فتاح زاده، با اشاره به اینکه رسالت و کار اصلی پست خدمت‌رسانی به مردم است، اما گاهی شرایطی پیش می‌آید و عواملی باعث می‌شود که نتوانیم خدمت‌رسانی درستی به متقاضیان داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از این عوامل افزایش ترافیک مرسولات پستی است.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا تعداد مرسولات پستی نسبت به قبل از آن چندین برابر افزایش یافته است، گفت: اگر در شرایط عادی می‌‌خواستیم فرهنگ خرید و فروش مردم را تغییر دهیم سال‌ها طول می‌کشید تا مردم به سمت تجارت الکترونیک بروند، اما تهدید شیوع کرونا به یک فرصت در این حوزه تبدیل و باعث شد فرهنگ خرید مردم به سرعت تغییر کند.

مدیرکل پست استان  با اشاره به اینکه ما در حوزه تجارت الکترونیک ارتقای بسیار بالایی داشتیم، افزود: ۵۰ درصد مرسولاتی که به استان  واصل می‌شوند محصولات تجارت الکترونیک هستند و امروزه مردم خیلی از مایحتاج روزمره خود را به صورت الکترونیک و از طریق سایت‌های اینترنتی سفارش می‌دهند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین بیش از ۱۶ هزار مرسوله به پست استان  واصل می‌شود و در بعضی از روزها این عدد تا ۲۰ هزار مرسوله هم می‌رسد، ادامه داد: تاخیر در توزیع مرسولات پستی گاهی به دلیل عواملی چون افزایش ترافیک پستی است.

مدیر کل پست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از دلایل که باعث شده ما نتوانیم رسالت خود را به درستی و خوبی انجام دهیم نبود پلاک شهرداری است، گفت: چندین سال است که پلاک‌کوبی شهرداری در قسمت‌های نوساز و شهرک‌‌های جدید شهر انجام نشده و بافت قدیم شهر از سنوات گذشته پلاک شهرداری دارد، اما در ساخت و سازهای جدید با وجود پیگیری‌های انجام شده، اتفاقی نیفتاده است.

فتاح زاده، با اشاره به اینکه ما از سمت پست پیگیر هستیم، اما هنوز این موضوع محقق نشده و هنوز به یک جمع‌بندی نرسیدیم، افزود: در توزیع مرسولات پستی مشکل داریم، یک مرسوله از لایه‌ها و فرایندهای مختلفی چون قبول مرسوله، رهسپاری، جمع‌آوری، تجزیه و توزیع مرسولات باید بگذرد تا به دست گیرنده برسد.

وی با بیان اینکه در توزیع مرسولات که آخرین مرحله است مشکل داریم، ادامه داد: مشکلاتی که در لایه آخر وجود دارد باعث می‌شود که مرسوله به دست متقاضی نرسیده و با وجود همه زحماتی که کشیده شده این مرسوله برگشت بخورد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد پلاک هوشمند را به شهرداری ها دادیم و نمونه‌هایی از پلاک هم به پیوست ارسال شد، افزود: به دنبال آن هستیم که هر چه زودتر این مهم در استان انجام شود.

وی افزود: در پیشنهادی که به شهرداری داده شده این امکان فراهم شده که پلاک شهرداری و کد پستی به صورت هوشمند درب منازل نصب شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40384

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.