• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

واگذاری زمین برای احداث بیش از ۱۲ هزار واحد ویلایی در سیستان و بلوچستان تمدید دوباره اجرای ارکستر سمفونیک تهران برگزاری همایش بین المللی ملی شمس و مولانا در خوی آماده سازی و اجرای طرح های نه گانه موسوم به پروژه های تثبیت و تداوم تولید برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در شیراز/ ارسال آثار از ۱۶ تیر جشنواره نشاط، تندرستی و امید ویژه بانوان شاغل دستگاه های اجرایی ۱۸ شهرستان های جنوبی استان فارس بزودی؛ تسلط سگ‌ها بر زندگی شهری رکسان با ۲۵۰۰ اتاق به بزرگترین مجموعه هتلداری کشور تبدیل شده است بازدید اعضای ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و بیمارستان حاج محمد اسماعيل امتياز و فوريت هاي جراحي شهيد رجايي افتتاح ۸ پروژه صنایع دستی در ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال دستگیری متهم به قتل در شادگان رصد و پایش روند اجرای طرح های عمرانی کلان شهر شیراز

4

نخستین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه

  • کد خبر : 32676
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۰۸
نخستین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه
قانونی نبودن فعالیتهای شرکت تعاونی عامل اصلی مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه می باشد.
سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با بیان اینکه، با جدیت و مطابق تاکیدات مقام قضایی و استاندار آذربایجان غربی پیگیر مشکلات تعاونی مسکن والدین شهرک شاهد ارومیه هستیم؛ گفت: مشکلات این شهرک مربوط به ۳۰ سال قبل می باشد که متأسفانه هیئت‌مدیره تعهدات لازم بر واگذاری اراضی سهم دولتی را انجام نداده است.

حمزه لو تصریح کرد:  در مرحله نخست باید مباحث حقوقی و قانونی شرکت‌تعاونی و نحوه فعالیت آن حل‌وفصل شود، چرا که در این صورت می‌توان در راستای حل مشکلات بعدی گام برداشت.

او اظهار کرد: با توجه به کثرت جمعیت منطقه ضرورت تعیین کاربری‌های آموزشی، فضای سبز، بهداشتی درمانی و خدماتی جهت رفاه حال ساکنین لازم و ضروری بوده؛ بنابراین پیگیری‌های لازم جهت ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های مربوطه با مساعدت معاونت امور عمرانی استانداری در دستور کار قرار گرفت.

حمزه‌لو افزود: در همین راستا هشت هزار و ۴۵۰ مترمربع با صورت‌جلسه تحویل شهرداری شده تا احداث فضای سبز انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: تامین زمین برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه نیز تا چند روز آینده تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

حمزه‌لو اضافه کرد: همچنین زمین برای احداث مرکز اورژانس و مرکز جامع سلامت تا آخر هفته تحویل علوم پزشکی می‌شود.

وی افزود: زمین با کاربری ورزشی تامین شده و آماده واگذاری اراضی به بخش دولتی و یا سرمایه‌گذار خصوصی هستیم تا توسعه بخش ورزشی این شهرک انجام گیرد.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه زمین با کاربری انتظامی مشخص شده تا احداث پاسگاه انجام گیرد، گفت: این اراضی نیز تا چند روز آینده تحویل فرماندهی انتظامی می‌شود و در بخش احداث حوزه مقاومت و احداث سالن ورزشی اراضی تامین شده و به‌زودی تحویل سپاه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان بهزیستی برای سه مرکز درخواست زمین داشتند که در تلاش هستیم اراضی این بخش را نیز تامین کنیم.

حمزه‌لو افزود: رسیدن به استانداردهای شهرسازی در اولویت راه و شهرسازی بوده این امر با جدیت دنبال می‌شود.

وی در خاتمه یادآور شد: با تعیین تکلیف اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت‌تعاونی و حل مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت؛ روند اجرایی تعیین تکلیف این اراضی و پیگیری امورات اداری مربوطه تسریع می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.