• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

استفاده از نوآوری و فناوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد جایگاه مهم تغذیه در ارتقای سلامت عمومی جامعه و نسل های آینده مراجعه بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی در سیستان و بلوچستان طی ۳ ماهه اول سالجاری برگزاری دوره کوتاه‌مدت پاسخگویی اجتماعی در سطح کلان منطقه پنج توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۱۴۰ راس دام نذر هیت های عزاداری حسینی تکمیل و افتتاح بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت تا هفته دولت امسال/ ادامه دهنده راه شهید رییسی با گفتمان خدمت به مردم هستیم نماهنگ شکست آینه ها را زودتر از موعد مقرر منتشر کردیم رونمایی از ۳۲ رقم انگور در قطب تولید انگور در شرق کشور انتظارها به پایان می‌رسد/افتتاح پل شهید پزدانپناه هم زمان با سفر وزیر کشور به یاسوج اهمیت استفاده از ظرفیت های برون بخشی مشترک، برای اجرای هر چه بهتر قانون حمایت از خانواده سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو بازدید کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روند اجرای واکسیناسیون هپاتیت «ب» در مراکز زایشگاهی

0
سعید افخمی کارگردان اجرای نمایش نامه خوانی «درخت خرمالو» عنوان کرد:

نمایشنامه خوانی فرصت گوش دادن است

  • کد خبر : 51877
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
نمایشنامه خوانی فرصت گوش دادن است
سعید افخمی کارگردان اجرای نمایش نامه خوانی «درخت خرمالو» عنوان کرد که نمایشنامه خوانی فرصتی که «شنیدن» مهمترین ابزار برای درک آدمی از امور است.

به گزارش روابط عمومی نمایش، سعید افخمی کارگردان اجرای نمایش نامه خوانی «درخت خرمالو» درباره برگزاری اجراهای نمایشنامه خوانی گفت: نمایشنامه گونه ای از ادبیات است و خوانش درست نمایشنامه با چاشنی بعضا موسیقی و لحن و کارگردانی انتقال مفهوم را ساده تر می‌کند.

وی افزود: نمایشنامه خوانی فرصت گوش دادن و «شنیدن» مهمترین ابزار برای درک آدمی از امور است و گاهی نیازمندیم که متن یا نوشته ای را درست بخوانیم و به درک لازم برسیم و از ژرفای آن چیزهایی را دریابیم. نمایشنامه خوانی این فرصت را به ما می دهد.

افخمی در مورد متن «درخت خرمالو» اظهار داشت: جنگ ویرانیست، جنگ از هم پاشیدگی ست، پوچی و رخوت است.گاها عواقب یک جنگ تا سال‌های سال گریبان گیر آدمی است. جنگ جهانی دوم شروع دگرگونی بزرگ بود. همه چیز تا مدتها تحت شعاع این جنگ بود و حتی تا به امروز هم می‌توان نشانه های آن را دید. اغلب فضاهای کاری من دربردارنده مضامین جنگ و عواقب آن است. پیش تر در نمایشی تحت عنوان «واپسین شب آوریل» از جنگ جهانی گفتم، بعدها در نمایش «پنجره» و این بار با «درخت خرمالو» این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بارها پیش آمده من نمایشنامه ای را چند بار خوانش کرده ام و بعد به این نتیجه رسیده ام که چه پتانسیل خوبی برای اجرا دارد. بعدها وقتی اجرای صحنه ای نمایش انجام گرفته، متوجه شده ام عیار اولیه ی انتخاب متن همین نمایش نامه خوانی ها بوده است. می‌خواهم بگویم گاهی اجراهای موفق از دل همین نمایشنامه خوانی بیرون می‌آید.

وی گفت: نمایش نامه «درخت خرمالو» روایتی از حمله آلمان‌ها به لهستان است. سوزان فرزندی به نام ویلی دارد که در جبهه‌های جنگ است و امیدوار است تا جشن شب کریسمس در کنار او باشد. یوهان و اما ۲ خدمتکار سوزان در لحظات سخت انتظار و بی‌تابی‌های سوزان سعی می‌کنند او را آرام کنند، همچنان روزها می‌گذرد و خبری از ویلی نیست، در ادامه اتفاقی می‌افتد که مسیر داستان عوض می‌شود .

نمایش نامه «درخت خرمالو»، به مدت ۵۰ دقیقه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در پلاتو موسسه فرهنگی هنری نقش نقره ای خیال به اجرا در آمد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.