• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم

  • کد خبر : 47745
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم
کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در نشست خبری کنگره امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام شهرستان نیشابور  حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امام زاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محمد محروق(ع) از جمله این امامزادگان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امام زادگان و نیز شخصیت‌ های مذهبی بی نظیری همچون؛ امامزاده محمد محروق(ع) , امامزاده ابراهیم(ع)، بانو بی بی شطیطه و جناب فضل بن شادان نیشابوری مدفون هستند که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق(ع) شخصیت ممتازی است و تنها امام زاده‌ای است که امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی گفت: ایشان شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی گفت: برای بالا بردن جنبه علمی این کنگره و ایجاد اشتیاق دانشجویان و علاقمندان جهت ارائه مقاله به کنگره، این مقالات در سامانه ISC که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می باشد ثبت گردید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: بیش از ۲۵ پژوهشگر بنیاد پژوهش ها به این همایش مقاله ارسال کردند.

وی عناوین فراخوان آثار علمی را شخصیت شناسی امام زادگان محمد محروق و ابراهیم ، هدف امام رضا(ع) از زیارت امام زاده محمد محروق(ع)، نقش علویان به ویژه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در ارتقا فرهنگ و تمدن نیشابور، نقش بقعه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در کاهش آسیبهای اجتماعی و… عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: عناوین مقالات علمی دریافتی تا ۲۶ فروردین ماه سال جاری از جمله بررسی نسب و شخصیت امام زاده محمد محروق علیهما السلام، واکاوی حضور امام زاده محمد محروق(ع) در قیام ابوالسرایا، بررسی و تحلیل تدوام نسل امام زاده محروق و… می باشد.

وی عناوین فراخوان در بخش ادبی را در چهار محور شخصیت، کرامت، زیارت و شفاعت امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده گفت: تاکنون بیش از ۳۰ شعر از هنرمندان و شاعران دریافت شده است.

وی با اینکه علاقمندان می توانندتا ۱۵ اردیبهشت ماه آثار خود را ارسال نمایند، افزود: آیین پایانی کنگره در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) و روز ملی حدیث سلسله الذهب در محل بقعه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47745

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.