• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

همایش آموزشی هوش مصنوعی در شرکت برق منطقه‌ای فارس

  • کد خبر : 25546
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
همایش آموزشی هوش مصنوعی در شرکت برق منطقه‌ای فارس
فارس_ همایش علمی ، آموزشی هوش مصنوعی جهت همکاران شاغل در شرکت برق منطقه ای فارس و در سالن مرحوم اسکندری این شرکت برگزار شد.

گیتی آنلاین_ شمسی نژاد استاديار دانشكده مهندسی كامپيوتر دانشگاه صنعتی شيراز و رئیس مركز فناوری اطلاعات اين دانشگاه در اين همايش به بيان توضيحاتی پيرامون آينده علم و صنعت با بهره گيری از هوش مصنوعی پرداخت.

رئيس مركز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شيراز در اين همايش كه با همكاری دفتر برنامه ريزی منابع انسانی و آموزش شركت برق منطقه ای برگزار شد اظهار داشت: براساس هوش مصنوعی است كه رايانه ها اين توانايی را دارند كه حجم عظيمی از داده‌ها را به كار گيرند و از هوش آموخته شده خود برای اكتشافات بهينه در بهترين زمان استفاده نمایند.

اين فناوری بسيار قديمی‌تر از آن چيزی است كه می‌توانيد تصور كنيد. هوش مصنوعی اين امكان را برای ماشين‌ها فراهم می آورد كه با ورودی‌های جديد سازگار شوند و كارهايی شبيه انسان را انجام دهند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه قبل از اينكه در آينده به هوش مصنوعی بپردازيم ابتدا بياييد بفهميم هوش مصنوعی چيست و در حال حاضر در چه مرحله‌ای است ادامه داد: ما می‌توانيم هوش مصنوعی را اينگونه تعريف كنيم: توانايی ماشين‌ها يا ربات‌های كنترل شده توسط كامپيوتر برای انجام وظايف مرتبط با هوش.

شمسی نژاد ادامه داد: قبلا فناوری هوش مصنوعی چيزی خارج از داستان علمی تخيلی به نظر می‌رسيد اما در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند گرفته تا الگوريتم‌های موتورهای جست و جو، هوش مصنوعی در زندگی روزانه ما حضور دارد.

ما ندانسته يا آگاهانه در زندگی خود از هوش مصنوعی استفاده میكنيم. توسعه و تكامل اين فناوری با سرعت زيادی در حال انجام است اما آنطور كه به نظر می‌رسد ساده و آسان نيست، چندين سال تلاش و پشتكار و مشاركت افراد مختلف برای استفاده از هوش مصنوعی كه در حال حاضر در اين مرحله است طول كشيده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=25546

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.