• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

همزمان با حضور رییس جمهور در آینده نزدیک به استان ، چند طرح بزرگ روستایی افتتاح خواهد شد

  • کد خبر : 32012
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
همزمان با حضور رییس جمهور در آینده نزدیک به استان ، چند طرح بزرگ روستایی افتتاح خواهد شد
بهرامی همچنین از افتتاح چند طرح بزرگ روستایی همزمان با سفر رییس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش گیتی آنلاین کردستان. ، سثروان بهرامی مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایر استانداری کردستان. در نشست به مناسبت هفته روستا با خبرنگاران ، اظهار داشت : توجه به روستاهای مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم  در استان است و همچنین علاوه بر جمعیت و وسعت، شاخص توسعه نیافتگی را هم به شاخص های توزیع بودجه در مناطق روستایی اضافه کرده ایم تا توازن منطقه ای در توسعه روستاهای استان ایجاد شود و  در همین راستا شاهد رشد ۱۸۸ درصد واریزی اعتبارات دهیاری ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بودیم همچنین اعتبارات دهیاری ها در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سیروان بهرامی ادامه داد :  برای اولین بار ۱۱ طرح با ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در کمیته استانی تسهیلات دهیاری ها تصویب شد که بیانگر تلاش همکاران برای توسعه روستاها و طرح مهاجرت معکوس به روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان بیان کرد : سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر لوله برای ساماندهی فاضلاب ۵۲ روستا خریداری شد امسال هم مشکل فاضلاب ۵۴ روستا با تامین ۴۰ هزار متر لوله حل شد و  از تعداد کل روستاهای استان طرح هادی تنها در ۶۰۰ روستا انجام نشده است که بیشتر به دلیل جمعیت و وسعت کم بوده است.

بهرامی همچنین از افتتاح چند طرح بزرگ روستایی همزمان با سفر رییس جمهور به استان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان از رشد ۲۳ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری در روستاها در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این رقم در ۶ ماهه امسال نیز ۸ درصد رشد داشته است.

به گفته وی خرید و نصب ۴۲۳ متر گاردریل، توجه به سیما و منظر روستایی، تخصیص ۶ دستگاه کمپرسی برای روستاها، رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز، برپایی ۱۸ دوره آموزشی برای دهیاران، برگزاری مسابقات ورزشی، توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی روستاها و برگزاری جشنواره های فرهنگی از دیگر برنامه ها و طرح های اجرا شده در مناطق روستایی است.

بهرامی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۵۱۵ پروژه عمرانی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید افزود: امسال همچنین ۳۲۰ میلیارد ریال برای نوسازی راه، مدارس، قنوات و اماکن ورزشی روستاهای استان تصویب شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32012

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.