• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
0
مدیر مرکز تجزیه و مبادلات کشور:

پست در مسیر هوشمندسازی/ سورتینگ‌های هوشمند سختی کار را کاهش دادند

  • کد خبر : 50010
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
پست در مسیر هوشمندسازی/ سورتینگ‌های هوشمند سختی کار را کاهش دادند
مدیر مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: «از گذشته فرآیندهای اجرائی در پست به شکل سنتی انجام می‌شد؛ اما در چند سال اخیر مسیر هوشمندسازی در شرکت پست طی شده و استفاده از سورتینگ‌های هوشمند سختی کارگران برای حمل و جابه‌جایی مرسولات را بسیار کاهش داده است.»

گیتی آنلاین_ محمدمهدی پیشقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درباره وضعیت کارکنانی که با قراردادهای کارگری در شبکه پستی کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، گفت: «از گذشته فرآیندهای اجرائی در پست از دریافت یک نامه یا بسته پستی از فرستنده شروع و پس از جمع‌آوری، تفکیک و ارسال به مقصد در نهایت تحویل به گیرنده توسط شبکه توزیع مویرگی در کل کشور به صورت دستی و سنتی انجام می‌شده که چند سالی است در کلیه فرآیندها از فناوری‌های هوشمند و روزآمد بهره‌گیری می‌شود.»

وی افزود: «در سال‌های اخیر سیاست هوشمندسازی شرکت ملی پست در دستور کار قرار گرفته و با تغییراتی که در زیرساخت‌ها انجام شده، بخش عمده‌ای از فرایندهای چرخه پستی را می‌توان با کمک سورتینگ‌های هوشمند (فرآیند چندمرحله‌ای برای مرتب‌کردن، یک دست کردن، تفکیک و دسته بندی اقلام یک محصول) انجام داد.»

پیشقدم گفت: «در مرکز تجزیه و مبادلات لشگر، چهار سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات فعال است. یکی مربوط به امانات و بسته‌های بزرگ پستی، دیگری پاکت‌های بزرگ حاوی مرسوله (جوف) است که عمدتاً اجناسی که از فروشگاه‌های اینترنتی ارسال می‌شود از آن استفاده می‌کنند. بخش دیگر نیز پاکت‌های پستی و بسته کوچک زیر ۲ کیلو هستند که آن‌ها سورتینگ رباتیک دارند.»

مدیر مرکز تجزیه و مبادلات کشور تاکید کرد: «استفاده از سورتینگ‌ها در کنار کاهش نیروی انسانی، عمدتاً فرایند کاری کارگران را تسهیل کرده و سختی کار کارگر برای حمل و جابه‌جایی مرسولات را بسیار کاهش داده است. حتی کارگری که سواد نداشته باشد نیز می‌تواند با این دستگاه‌ها کار کرده و بدون مشکل فرایند پستی را انجام دهند.»

وی تاکید کرد: «با توجه به سیاست‌های کلان دولت، جذب مستقیم نیروی کار دولتی متوقف شده و نیروی کار به شکل شرکتی وارد چرخه کاری می‌شوند. در بخش نامه‌رسانی حدود هشت هزار نیرو فعال است که ۵۰ درصد آن‌ها نیروهای شرکتی هستند.»

پیشقدم گفت: «این همکاران در پست، مزایا و حقوقی که وزارت کار مشخص کرده را دریافت می‌کنند. در راستای بهبود کیفیت توزیع مرسولات و بهبود وضعیت معیشت نیروهای شرکتی، سامانه‌ای راه‌اندازی شده که افراد بر اساس توزیع موفق و برگشتی کمتر، پرداختی‌های متفاوت داشته باشند، این کاری است که در شرکت‌های خصوصی نیز انجام می‌شود.»

وی درباره اقدامات شرکت ملی پست برای بهبود وضعیت معیشت کارگران گفت: «شرکت ملی پست ۱۰۰ درصد دولتی است و تمام دریافتی‌های آن شامل قوانین کار است و شرایطی فراهم شده تا عمده‌ی پرداختی‌هایی که به کارمندان مجموعه تعلق می‌گیرد به کارگران نیز داده شود تا تبعیضی در این بین وجود نداشته باشد.»

پیشقدم تاکید کرد: «در بخش نامه‌رسانی اتفاق دیگری نیز طی سالیان گذشته رخ داده و آن افزایش تعداد بسته است، در گذشته اغلب نامه‌رسان‌ها با موتور توزیع مرسولات را انجام می‌دادند، اما اکنون خودروهایی سواری کابین‌دار نیز به ناوگان پستی کشور پیوسته‌اند و این به دلیل تغییر رویکرد مردم از ارسال پاکت به ارسال و دریافت بسته است.»

مدیر مرکز تجزیه و مبادلات کشور افزود: «شیوع ویروس کرونا باعث شد زیرساخت برای خرید و فروش اینترنتی که در حالت عادی ۱۰ سال طول می‌کشید مهیا شود، در مدت ۲ سال انجام شد و با خرید ناوگان جدید و در برخی مواقع با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی سرعت توزیع مرسولات را افزایش دادیم.»

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50010

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.